سفر دو روزه مقام امنیتی ایران به بغداد

کد خبر: 1160005

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی بلندپایه بنا به دعوت وزیر کشور عراق، راهی بغداد شد.

سفر دو روزه مقام امنیتی ایران به بغداد

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی بلندپایه بنا به دعوت وزیر کشور عراق، راهی بغداد شد.

سفر دو روزه «سید مجید میراحمدی» به بغداد به منظور پیگیری انجام تفاهم‌نامه امنیتی و فراهم کردن مقدمات سفر زایران اربعین حسینی(ع) است.  

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه نود و یکمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفته بود: با توجه به دیدار اخیر وزرای دو کشور ایران و عراق و توافق های انجام شده برای لغو روادید سفر زمینی به عتبات عالیات، برای پیگیری این توافق‌ها به عراق سفر خواهیم کرد تا هماهنگی لازم و موثر برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی(ع) ایجاد شود.

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در هفدهم خرداد ماه امسال به تهران آمد و با دکتر احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر کشور هم در نشست مشترک خبری با همتای عراقی خود درباره این دیدار گفت: ‌درباره موضوعات متنوع از جمله مسائل مرزی، تجارت، بازارچه‌های مرزی، توسعه روابط استان های مرزی و موضوعات مربوط به زوار دو کشور گفت‌وگو شد.  

وی افزود: امروز دو تفاهم‌نامه با موضوعات امنیتی و در موضوع زوار و اربعین امضا کردیم و ان‌شاءالله با نظراتی که در این جلسه مطرح شد بتوانیم نتایج خوبی را در حوزه های تجارت و امنیت مرزی داشته باشیم و تعاملات‌ دوجانبه‌ در این حوزه افزایش یابد.  

وزیر کشور با اشاره به عزم ایران و عراق برای تسهیل سفر به عتبات عالیات تصریح کرد: اراده طرفین بر تسهیل سفر به عتبات عالیات است و طرف عراقی قول همکاری در این زمینه را داده و ما هم برای سفر عراقی‌ها به ایران قول مساعد دادیم و همکاری خواهیم کرد./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها