حسینی: اصل مذاکره برای رفع تحریم ها است

کد خبر: 1160096

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: اینکه ما در مذاکرات به سرعت به نتیجه نمی رسیم به دلیل خوی زیاده خواهی آمریکایی ها بوده و اگر جمهوری اسلامی به دنبال مذاکره ای است در واقع اصل آن برای رفع تحریم ها می باشد.

حسینی: اصل مذاکره برای رفع تحریم ها است

«سید محمد حسینی» شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ افشای حقوق بشر آمریکایی در کانون شهید سبحانی سپاه استان البرز افزود: آمریکا برجام را پاره و از آن خارج و به تعهدات خود در همان مدت که در ظاهر عضو این گروه بود عمل نمی کرد و امروز نیز به دنبال این است که بدون هیچ تغییری بازگردد اینکه در برجام بماند اما رفتارهای خودش را داشته باشد.

وی اضافه کرد:  اینکه تعهد کند که به عنوان مثال تا پایان دوره بایدن دیگر تغییراتی نخواهیم داشت و در صورت برداشتن تحریمی دیگر آن تحریم بر نمی گردد را نمی خواهند تضمین بدهند و حتی ضمانت نمی دهند که به تعهداتشان پایبند خواهند بود در چنین شرایطی معلوم است که اگر جمهوری اسلامی مذاکره ای می کند اصل مذاکره برای رفع تحریم ها است در واقع باید منافع اقتصادی مردم ما تامین شود.

حسینی گفت: این در حالی است که تا زمانی که منافع ما تامین نشود ما کار خودمان را انجام خواهیم داد، ما  دست  روی دست نگذاشته ایم در واقع سیاست همسایه را با کشورهای منطقه و دیگر کشورها آغاز و با سازمانی مانند شانگهای در حال کار کردن هستیم تا بتوانیم شرایط کشور را متحول کنیم.

وی با بیان اینکه وقفه ای در اجرای پروژه ها ایجاد شده بود، تاکید کرد: امروز با همین سفرهای استانی، اعتبارات لازم اختصاص و کارها در حال آغاز شدن هستند و پروژه هایی که بالای ۵۰ درصد می باشند خیلی از آنها مورد رسیدگی و سرمایه گذاری نیز در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در کنار افزایش حقوق ها، رتبه بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد، بدهی های سال گذشته تسویه و کسری بودجه که وجود داشته اینگونه نبوده که وضع خیلی مناسبی را تحویل بگیریم و بعد امروز بتوانیم تمام مشکلات را به سرعت برطرف کنیم بلکه تمام اینها زمان بر است.

معاون رییس جمهور گفت: دولت تمام توان خود را به کار گرفته و از همه ظرفیت ها در حال استفاده تا شرایط بهبود یابد و از یک سو شاهد سرمایه گذاری در طرح های عمرانی، ریل، جاده که از راه ترانزیت کشورهای منطقه می توانند از ایران عبور و برای ما درآمد زایی داشته باشد باشیم و از سوی دیگر در نفت همین امروز شاهد هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری با هدف تولید بیشتر را داریم.

حسینی افزود: اینگونه نیست که ما وضع موجود را بتوانیم ادامه بدهیم بلکه بایستی سرمایه گذاری انجام و  انضباط مالی بر کشور حاکم شود تا بعد از آن بتوانیم شاهد افزایش فرصت های شغلی فراوان در کشور و رونق تولید باشیم،

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به رشد سرمایه گذاری و اقتصادی در کشور بیان داشت: رشد اقتصادی سال های سال در کشور منفی بوده و از سوی دیگر رشد نقدینگی را داشته ایم که بانک مرکزی اعلام کرده که منفی شده که تمام اینها نشانه هایی است که اگر دست به دست هم بدهیم کارهای بزرگی می توانیم انجام بدهیم.

حسینی با بیان اینکه در عرصه نظامی آمریکا را بر سرجای خود نشانده و نمی تواند کاری انجام بدهد، تاکید کرد: بر همین اساس در حوزه اقتصاد نیز این ظرفیت را داریم کشوری که ۱۵ همسایه چه از راه خاکی و دریا دارد که این ظرفیت زمینه برای صدور کالاها و خدمات فنی است که تمام اینها می تواند به فعلیت در بیاید.

وی ادامه داد: در واقع به جای دیپلماسی التماسی و به خواسته اروپا و آمریکایی ها تمکین کنیم با عزت و سربلندی کار خود را به پیش برده و این مهم جواب خواهد داد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان الگو شده است گفت: امروز قدرت های مختلفی در حال شکل گیری و دیگر جهان تک قطبی نخواهد بود، اگر زمانی آمریکا به دنبال طراحی خاورمیانه جدید بود اگر چه شکست خوردند دیگر امروز تمام کشورها به نوبت در حال خارج شدن از سیطره آنها بوده و تمام اینها برای ما فرصت است.

حسینی افزود: گاهی بیان می شود که آلمانی که در جنگ جهانی از بین رفت به چه پیشرفتی رسیده این در حالی است که اگر ما نیز تلاش و کار کنیم و همه روحیه سخت کوشی داشته باشیم به طور قطع کشور ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط جدید یک همگرایی بین نیروهای انقلاب وجود دارد خاطر نشان کرد: درد های مزمنی در کشور وجود دارد که جرات و جسارتی می خواهد که وارد میدان شود، شما در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دیدید که تمام کاندیداها بیان می کردند که این سبک پرداخت یارانه به زیان کشور می باشد اما آیا این جرات را داشتند که در همان سال اول این اصلاح را انجام و به سمت توزیع کردن عادلانه یارانه ها و زدودن فقر مطلق بروند.

حسینی ادامه داد: کشوری که به دنبال به اهتزاز درآوردن پرچم علوی است باید به سمت عدالت برود نمی توان که شاهد بود که یک عده روز به روز بر ثروت آنها افزوده و یک عده در فقر باشند، این در حالی است که با این برنامه های در دست اقدام و سند تحولی که نوشته شده و با پیوست عدالتی که مقام معظم رهبری فرمودند در هر پروژه ای می بایست باشد اگر کوتاهی نکنیم به طور قطع روز به روز وضعیت بهتر می شود.

وی گفت: در همین مدت کوتاهی که تغییرات و تحولاتی رخ داده اگر چه گرانی وجود دارد و دولت در حال تلاش برای کنترل کردن آن است، اینگونه نیست که مطرح شود ما بخش خصوصی هستیم نمی توانند که به مابقی مردم آسیب بزنند و اینکه کارگران خود را اخراج و نسبت به تغییر کاربری فعالیت خود اقدام کند چنین حقی را ندارد.

معاون رییس جمهور افزود: اینگونه نیست ما به بخش خصوصی واگذار کردیم بعد گمان کنند هر کاری که بخواهند می توانند انجام بدهند در این صورت نظام اسلامی نسبت به خلع ید اقدام می کند، دولت با اقتدار وارد شده و سران سه قوه اختیاراتی به برخی مجموعه ها از جمله اختیارات و امکانات به تعزیرات داده اند.

حسینی با اشاره به راه اندازی تشکیل وزارت بازرگانی با هدف کنترل بازار تصریح کرد: تجربه ای پیش از این بوده اما این تجربه جواب نداده است و شاهد ادغام چندین وزارتخانه بودیم و معلوم نیست بر چه اساسی این اقدام صورت و ۲۵ درصد اقتصاد کشور تنها در یک وزارت صمت متمرکز که این مساله کار را سخت کرده بود که بر همین اساس یکی از راهکارهایی با این هدف که بتوان نیازهای کشور را تامین کرد این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که ما به وضع موجود تمکین کنیم بر همین اساس در سند تحول ۳۷ مساله کشور از صادرات گرفته تا بانک و بیمه ها مطرح و راهکار ارایه شده که وضع کنونی ما چیست، راهکار برون رفت و اینکه با چه چالش هایی مواجه هستیم در این سند بر اساس واقعیت ها دیده شده است.

معاون رییس جمهور در امور مجلس در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در کشور گفت: عده ای به دنبال مایوس کردن مردم هستند، به هیچ عنوان اخبار مثبت و کارهای خوب و اساسی که صورت می گیرد را سعی می کنند که در لابه لای اخبار منفی گم شده و کسی متوجه نشود که در اینجا وظیفه نخبگان و مسوولان اجرایی است که اقدامات را مطرح تا شاهد نشاط و شادابی در کشور باشیم.

حسینی با بیان اینکه نگرانی آمریکایی ها از تبدیل شدن ایران به یک الگو برای جهان است، افزود:  اینکه کشوری بر روی پای خود ایستاده و موفق به دگرگونی شرایط خود شده را آمریکایی ها نمی خواهند به عنوان یک تجربه موفق در دنیا مطرح شود چون سبب می شود تا لیبرال دموکراسی آنها دیگر حنایشان رنگی نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر رهبر معظم انقلاب موضع گیری و بیان می کنند که آمریکا حق ندارد در خصوص حقوق بشر صحبت نماید اظهار داشت: بر همین اساس این وظیفه تمام دلسوزان، رسانه ها و اهل اندیشه است که این موضوع مهم را به درستی تببین کنند، چرا یک جمله بوده اما دریایی از معارف در پشت آن نهفته است.

حسینی افزود: آمریکایی ها از ابتدا بیان می کردند که ما به دنبال ارزش ها هستیم و خودشان را مقید به اخلاق و پایبندی به معنویت در دنیا جلوه دادند و خود را به مانند فانوسی در دریایی تشبیه می کنند که قصد هدایت کشتی ها را دارند.

وی ادامه داد: اگر کارهای فرهنگی و هنری نیز در این بین در کشورهای دیگر انجام دادند اینگونه نشان می دهند که ما می خواهیم که ارزش های آمریکایی،سبک زندگی و شیوه حکمرانی  این کشور را به نقاط دیگر صادر کنیم، در واقع عنوان می کردند که هدف مان این است که یک تمدنی بر مبنای لیبرال دموکراسی برای نجات بخشی کشورهای دیگر پیاده کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه اینها تنها ادعاهایی بوده که از طرف آمریکایی ها عنوان می شده و این سوال پیش می آید که آیا در مقام عمل نیز اینگونه بوده اند خاطر نشان کرد:  پس  از کودتای ۲۸ مرداد در ایران کارهای فرهنگی را شروع کرده و موسساتی مانند موسسه فرانکلین که امروزه به نام انتشارات علمی و فرهنگی شناخته می شود را راه اندازی کردند.

حسینی ادامه داد: با راه اندازی چنین موسساتی شروع به ترجمه کتاب های آمریکایی به زبان فارسی توسط ایرانی ها و روشنفکرانی که در غرب تحصیل کرده بودند با هدف یاد دادن به ایرانی ها کردند، در واقع مدعی ارزش ها بودند و بیان می کردند که ما می خواهیم که سبک زندگی خودمان را به دیگر کشورها صادر کنیم اما این سوال الان مطرح می شود که آیا واقعا پایبند بودند یا خیر.

وی گفت: این در حالی است که وقتی بحث آمریکا می شود معمولا نگاه مان به ایران است و در این بین رسانه های غربی نیز زمانی که می خواهند از تعامل ایران با آمریکا صحبت کنند به موضوع تصرف لانه جاسوسی می پردازند و این موضوع را به عنوان حق آمریکایی ها برای اینکه چنین رفتارهایی از جمله اینکه علیه انقلاب اسلامی اقداماتی  داشته باشند مطرح می کنند.

حسینی افزود: در حالی که ما مبدا تعامل و برخوردمان با آمریکا لانه جاسوسی و ۱۳ آبان ۵۸ نیست در واقع از کودتای ۲۸ مرداد باید شروع کرده تا ببینیم که آمریکا چه رفتاری با ما و دیگر کشورها داشته است.

وی ادامه داد: در واقع این خوی استکباری به گونه ای که نه تنها با ایران اسلامی و انقلابی بلکه با دیگر کشورها و ملت ها به دنبال منافع خودشان هستند و در واقع اساس و پایه آمریکا بر این بوده که با بومی ها برخورد کرده و از سرزمین هایشان بیرون و خودشان مستقر شدند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها به اسم توسعه دموکراسی اما به منظور پیدا کردن سلطه در دنیا هجمه کردند تاکید کرد: از شرق آسیا گرفته تا غرب این قاره، آفریقا و آمریکای لاتین  اگر نگاهی بیاندازید به این باور می رسیم که به دنبال سلطه بودند این در حالی است که طبق آمار در ۱۰۲ کشور، آمریکا عامل و درگیر جنگ  و در ۷۰ کشور دنیا کودتا به راه انداخته بود.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کشورها را اشغال کردند گفت: به عنوان مثال در عراق سال های سال بودند و در افغانستان حدود ۲۰ سال این کشور را تحت اشغال و سیطره خودشان داشتند،  کشوری که دارای چنین سابقه و تاریخی است می خواهد که به ما حقوق بشر یاد بدهد و تا اتفاقی در ایران رخ می دهد آن را برجسته و بیان می کنند که حقوق بشر در ایران نادیده گرفته شده است.

وی افزود: اگر یک نفر در زندان از بینی اش خون جاری شود ببینید که چه هیاهویی به راه می اندازند در حالی که طبق برخی گزارش ها سالانه چهار هزار نفر در زندان های آمریکا جان خود را از دست می دهند، اخیرا مشاهده کردید که آقای بلندیان که به عنوان یک زائر در زمان اشغال عراق سفر کرده بود را دستگیر و به زندان ابوغریب فرستاده و چه رفتار و شکنجه هایی با این فرد معمولی داشتند.

حسینی بیان داشت: این در حالی است که در دیگر زندان ها نیز چنین برخوردهایی از یک موضع قلدری و اینکه مجاز به انجام هر رفتاری می باشند از خود نشان می دادند، دقیقا همان خوی فرعونی که  داشته و از یک موضع قلدری بدین شکل که هر رفتاری می توانند داشته باشند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: آمریکایی ها خودشان را مالک دانسته و فکر می کنند که آنها باید بگویند که چه کشوری باید صنعت هسته ای داشته باشد و چه کشوری نه در واقع برای همه چیز می خواهند با این سابقه سیاهی که دارند تعیین کننده خودشان باشند.

حسینی گفت: طبق آمارها در عراق ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مردم عادی در زمان اشغال این کشور کشته شدند، در همین سوریه چه جنایاتی کرده و هنوز در آنجا با وجود تمام شدن این جنگ و برچیده شدن غائله داعش مانده و منابع نفتی این کشور در اختیار آمریکا است در واقع به اسم مبارزه با داعش ائتلافی را درست و در سوریه مستقر و همچنان نیز با داشتن منابع نفتی در این کشور مستقر هستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها با چنین رفتارهایی به هیچ کسی نیز جوابگو نیستند تصریح کرد: از سوی دیگر بیان می کنند که در ایران حقوق زنان، کودکان و اقوام نقض می شود و می خواهند به ما درس حقوق بدهند ما که در تعالیم حیات بخش اسلام نکات بسیار برجسته ای داریم در همین داستان سوریه و عراق ما تنها از پیروان اهل بیت دفاع نکردیم بلکه هر کسی دیگر از شیعه و سنی گرفته تا ایزدی و مسیحی تحت حمایت بوده تا از سلطه داعش خوانخوار رهایی پیدا کنند.

حسینی با اشاره به اینکه این نگاهی بوده که ما داریم افزود: اینها می خواهند به ما درس حقوق بشر بدهند در حالی که در دوران جنگ هشت ساله تحت بمباران بودیم و شهرهایی مانند دزفول را بارها مورد هدف قرار دادند و بعضی از شهرها را مثل سردشت بمباران شیمیایی کردند اما وقتی ما می خواستیم سدی در عراق بزنیم از امام(ره) اجازه خواسته و ایشان بیان کردند وقتی این سد را زدید آبی که جاری می شود آیا به مردم عادی آسیب می زند یا خیر.

وی ادامه داد: اینکه ما به کمک مردم مظلوم عراق، سوریه و لبنان رفتیم و حتی زمانی که در بوسنی و در دل اروپا غربی ها این همه جنایت کردند این فرزندان ما بودند که به کمک آنها رفتند اما همین هایی که دم از ارزش و اخلاق می زنند درفلسطین که بیش از ۷۰ سال جنایت شده  و این جنایت ها را حمایت و توجیه می کنند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: در واقع حقوق بشر ابزاری در دست آنها بوده که هر کسی که طبق خواسته هایشان پیش نرود بیان کرده که مراعات نمی کنند و این ما هستیم که همه چیز را رعایت می کنیم،

حسینی با بیان اینکه آمریکایی ها نسبت به مردم خودشان نیز اینگونه رفتارهایی دارند تصریح کرد: برخی از سیاهپوستانی را به عنوان برده از آفریقا به کشور خود می برند و با گذشت چند نسل اما هنوز به عنوان شهروند درجه ۲ محسوب می شوند نشان از رفتار آمریکایی ها حتی با مردم خودشان دارد.

وی با اشاره به کنفرانس افق نو و تحریم آن از سوی آمریکایی ها گفت: در یکی از سال هایی که این کنفرانس برگزار می شد که متاسفانه در دولت یازدهم به دنبال تعطیلی آن بودند اما با کمک برخی نهادها این اتفاق نیافتد و امیدواریم که بار دیگر احیا و دوستان آقای طالب زاده این راه را ادامه بدهند از یک سری از اندیشمندان و متفکران که در آن محیط بزرگ شده بودند بی عدالتی و ظلمی که در آنجا وجود داشت را تشریح می کردند.

حسینی اظهار داشت :  آمریکایی ها به دنبال عدم انعکاس  خشونت و ظلم هایی بوده و هستند که علیه مردم خودشان روا می کنند، اینکه زانو بر گردن کسی می زدند و یا در اخبارهای شب گذشته پلیس به یک جوان ۲۵ ساله سیاهپوست ۹۰ تیر به دلیل تخلف رانندگی شلیک کرده از جمله خشونت ها در این کشور بوده که برای آنها خیلی طبیعی است و نشان می دهد که حتی نسبت به بومیان و مردم  خودشان نیز رحمی ندارند.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به حرکات آمریکا در کشور افغانستان اظهار داشت: بعد از ۱۱ سپتامبر وقتی آمریکایی ها به افغانستان حمله کردند، برخی از غربگراها در کشورمان می گفتند که دیگر افغانستان آباد و شاهد مهاجرت معکوس به این کشور خواهیم بود، اما دیدید که ۲۰ سال در این کشور فقر و فلاکت مردم روز به روز بیشتر و چه میزان افراد عادی به قتل رسیدند.

حسینی گفت: آمریکا وقتی قصد خروج از افغانستان را داشت ثروت این کشور را بلوکه کرد، طبق آمار در این کشور ۲۴ میلیون نفر نیازمند کمک  و ۹۰ درصد از مردم این کشور زیر خط فقر هستند، اینکه مردم افغانستان به ایران می آیند به دلیل فقر و فلاکت است اینها همه به دلیل رفتارهای آمریکا و اینکه بیش از ۲۰ سال حقوق بشر را زیر پا گذاشته می باشد.

وی در  بخش دیگری از سخنان خود به رفتارهای آمریکایی ها در کشورمان اشاره کرد و افزود: از کودتای ۲۸ مرداد گرفته تا ۱۵ خرداد و موضوعاتی مانند ساواک و اینکه وقتی امام (ره) در سال ۴۳ به کاپیتولاسیون اعتراضی داشتند ایشان را به ترکیه و نجف تبعید کردند گوشه کوچکی از اقدامات آمریکایی ها و می توان گفت که چنین اختناقی درایران بود.

وی ادامه داد: ظلم هایی که در دوران ستم شاهی علیه ملت ما شد و آمریکایی ها توجیه و تا آخرین لحظه نیز حمایت می کردند و به دنبال عدم پیروزی انقلاب بودند از دیگر اقدامات آمریکایی ها در کشور ما بود و امام(ره) نقشه های آنها را نقش برآب و از سوی دیگر اراده الهی بر پیروزی انقلاب بود، وگرنه خیلی از سیاسیون باور نداشتند و با عوض شدن وزرا خیلی از ملی گراها بیان می کردند که همین مقدار تغییر کافی است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها از فردای پیروزی انقلاب علیه ما کار کردند اظهار داشت: در چنین شرایطی اگر لانه جاسوسی تصرف نشده بود در صدد بودند تا کودتایی مانند کودتای ۲۸ مرداد بار دیگر راه اندازی کنند، در واقع لانه جاسوسی پایگاه عملیاتی آنها بود که جوانان ما این پایگاه را گرفته و آنها دیگر نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

معاون رییس جمهور با اشاره به حمایت های آمریکا در جنگ هشت ساله از منافقان و صدام حسین بیان داشت: اخیرا در فرانسه معاون رییس جمهور سابق آمریکا و منافقان را به عنوان یک جانشین در ایران مطرح کرد، منافقانی که این همه جنایت کردند و رییس قوه قضاییه و رییس جمهور ما را با حمایت آمریکا و غربی ها ترور می کردند، طبق آمار ۱۷ هزار ترور در ایران انجام شده که البته برخی مردم عادی بودند.

حسینی افزود: در دوران جنگ نیز وقتی قطعنامه پذیرفته شد به اسم عملیات فروغ جاویدان منافقان را به سمت خاک ایران هدایت کرده که با انجام عملیات مرصاد این اقدام متوقف شد، این همه جنایات و ترور را از سوی منافقان شاهد بودیم اما آمریکا به صراحت از آنها دفاع می کند .

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در کشورهای دیگر از جمله ژاپن تصریح کرد: ژاپن را در اواخر جنگ جهانی بمباران شیمیایی کردند و جنگ در حال تمام شدن بود اما با هدف قدرت نمایی هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی و سبب قتل افراد زیادی شدند و امروز اینها می خواهند تعیین کننده باشند.

حسینی با بیان اینکه تنها کشوری که در دنیا از سلاح اتمی استفاده کرده به دنبال این است که بگوید چه کشوری از این سلاح بهره مند و چه کشوری نباشد خاطر نشان کرد: روحیه جنگ طلبی آمریکایی ها هم در دموکرات ها و هم در جمهوری خواهان وجود دارد فقط ممکن است در اجرا و در مسایل جزئی اختلافاتی داشته باشند اما خیلی بر این باور هستند که در آمریکا تنها یک قدرت وجود دارد و آن قدرت کارتل و شرکت های بزرگ بوده و تعیین کننده هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حتی در سنا و کنگره توانایی تصویب این مهم را که اسلحه در دست مردم عادی نباشد را ندارند تاکید کرد: در آمریکا افراد عادی نیز سلاح دارند که این خود ناامنی ایجاد می کند، فقط به این دلیل که کارخانه هایی که این اسلحه ها را می سازند منافع شان تامین شود حتی اگر ناامنی در کشور باشد.

معاون رییس جمهور در امور مجلس به نظرسنجی از مردم آمریکا اشاره کرد و گفت: طبق این نظر سنجی ۷۳ درصد از مردم این کشور مخالف جنگ بوده اما این کار را حکومت انجام و کاری به رای مردم ندارند، آمریکایی که برخی در ایران به دنبال این هستند که آن را به عنوان بهشتی برین و جنت زمینی معرفی کنند دارای بیشترین ناهنجاری های اجتماعی است.

حسینی با اشاره به حضور ۲.۲ میلیون نفر از مردم این کشور در زندان ها اظهار داشت: همچنین یک و نیم میلیون نفر تحت نظارت می باشند و اینکه گفته می شود در آن کشور آزادی بیان وجود دارد بیشتر شعار می باشد و با یک نگاه کوچک در همین فضای مجازی می بینید که هر جایی که مخالفتی با آنها صورت بگیرد قطع کرده و برخورد می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی توسط آمریکایی ها گفت: اگر هیچ جنایتی آمریکایی ها در طی این سه دهه انجام نداده و تنها جنایتش همین بود در این صورت هر ایرانی غیور می بایست نسبت به آمریکا کینه داشته باشد، سردار سلیمانی  با این همه تواضع، فروتنی و اخلاص چه جرمی داشت که ایشان را در یک کشور مهمان به شهادت رساندند .

حسینی افزود: از سوی دیگر پس از به شهادت رساندن سردار زمانی که در فضای مجازی به دنبال گذاشتن عکس این شهید بودیم، بلافاصله آن فضا را قطع و سانسور می کردند و یک سلطه ای بر فضای مجازی ایجاد کرده تا همه چیز در قدرت خودشان بوده و خارج از آن چارچوب اقدامی صورت نگیرد.

وی در ادامه به آمارهای یک موسسه در خصوص اینکه آمریکا در بین ۱۰ کشور نخست ناامن برای زنان است گفت: از عدالت جنسیتی سخن می گویند اما عملا در آنجا خشونت علیه زنان بسیار زیاد است و به اسم آزادی زنان را به بردگی می کشند، آمار بالای زندان زندانی و حتی زنان باردار و تعرضی که به آنها می شود با این جنایات مدعی حقوق و کرامت زنان هستند.

معاون رییس جمهور افزود: اندیشمندان آمریکایی مانند نوام چامسکی معتقدند که افول این کشور به دلیل افت اخلاق و معنویت آغاز شده و به دلیل انحطاط فرهنگی شان رو به سقوط هستند و حتی در حوزه اقتصاد نیز شرق در حال پیشی گرفتن از آنها هستند، امروز نیز اگر در آمریکا پیشرفت هایی وجود دارد توسط افراد مهاجری است که به این کشورها می رونداما با همان مهاجرانی که چندان نفعی برای آنها ندارد چه برخوردهایی صورت و در کنار مرز دیدید مادر را از فرزندش جدا می کردند همین مسایل را با رفتار ما با اتباع بیگانه در طول این سالها با وجود مشکلات اقتصادی و هشت سال جنگ که با آنها دست به گریبان بودیم مقایسه کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حمید نوری در سوئد اشاره کرد و گفت: وی را در سلول انفرادی نگه داشته و این موضوع را توجیه می کنند و یا در موضوع خاشقچی که این همه سر و صدا کرد اما آمریکایی ها حمایت کردند، همین طور کشورهایی مانند سودان، لیبی و سومالی را ببینید که به چه وضعیتی رساندند، بدین معنی که در هر جای دنیا که نگاه کنید آثار جرم و جنایت هایشان وجود دارد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اقدامات هالیوود در نشان دادن چهره قدرتمند از آمریکا تصریح کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی به دنیا این قدرت پوشالی را نشان داده و اگر هجمه ای به ما بکند در مقابل آنها می ایستیم، دیگر امروز نمی توانند دم از گزینه نظامی بزنند و از جهت اقتصادی نیز خودشان دچار مشکلاتی هستند و طرح هایی نیز که علیه ما داشته که هر کدام یکی پس از دیگری نقش بر آب شده است.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها