احتمال تمدید 1 ساله برنامه ششم توسعه

کد خبر: 1160523

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه احتمال دارد برنامه ششم توسعه برای یک سال دیگر تمدید شود گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، ۳۰ درصد بیشتر در روند اجرای آن برنامه موفق نبوده ایم.

احتمال تمدید 1 ساله برنامه ششم توسعه

محمدرضا میرتاج الدینی گفت: دیوان محاسبات کشور به تازگی نسبت به تفریغ برنامه ششم گزارشی ارائه کرد که نشان می‌دهد در تحقق برنامه ششم بیش از 30 درصد موفق نبودیم که این موضوع علل مختلفی داشته که خود؛  آسیب‌های برنامه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بررسی برنامه ششم افزود: رویکرد برنامه هفتم توسعه باید عملیاتی، واقع بینانه و براساس رشد هشت درصدی دیده شود و عقب ماندگی سال‌های گذشته جبران شود. در این راستا نیز دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون برنامه وبودجه فعال هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بهتراست دولت لایحه‌ای برای برنامه هفتم به مجلس ارائه کند گفت: اگر این لایحه هم دیر به مجلس ارسال شود، تدوین بودجه 1402 همزمان با برنامه هفتم نخواهد بود و بودجه آن نیز متناسب با احکام برنامه ششم بسته خواهد شد.

نماینده مردم تبریز افزود: عملیاتی شدن برنامه هفتم و اینکه برنامه‌ها به صورت کمی و کیفی شاخص سازی شوند بسیار مهم است. البته اگر بخواهیم در برنامه هفتم موفق شویم باید رشد اقتصادی را در برنامه، واقعی ببینیم.

منبع:تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها