نماینده مجلس: مستمری دختران بازمانده به طور کامل پرداخت می‌شود

کد خبر: 1160938

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مستمری دختران بازمانده از مستمری بگیران صندوق لشگری از خردادماه سال جاری به صورت کامل پرداخت می‌شود.

نماینده مجلس: مستمری دختران بازمانده به طور کامل پرداخت می‌شود

فاطمه قاسم پور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره کاهش سقف دریافتی دختران بازمانده از مستمری بگیران صندوق لشگری گفت: یکی از مشکلاتی که سال گذشته از طریق رسانه‌ها به مجلس منتقل شد، کاهش سقف دریافتی دختران بازمانده از مستمری‌بگیران صندوق لشگری بود که موجب اعتراض و مطالبه بحق توسط این افراد شد.

قاسم‌پور تشریح کرد: اولین نکته‌ای که باید عرض کنم این است که علی‌رغم آن‌چه در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است، این کاهش مستمری فقط مربوط به صندوق‌ لشگری بود و مستمری‌بگیران صندوق‌های دیگر مشمول این وضعیت نشده بودند. ضمن آن‌که این کاهش، ارتباطی با مجلس نداشت و از مصوبات مجلس نبود.

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که اغلب مشمولین این مستمری، افرادی هستند که زندگی خود را از طریق این درآمد تأمین می‌کنند و کاهش آن می‌تواند آسیب‌های فردی و اجتماعی ایجاد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، این موضوع را در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دادیم و با پیگیری‌های متعدد توانستیم این وضعیت را به حالت سابق بازگردانیم و در حال حاضر، از خردادماه سال جاری این مستمری به صورت کامل پرداخت می‌شود. که لازم است در این زمینه از همکاری ستاد کل نیروهای مسلح قدردانی کنیم.

قاسم‌پور با اشاره به اهمیت طرح مطالبات مردمی از طریق رسانه‌ها گفت: یکی از وظایف رسانه‌ها این است که زبان اقشار مختلف مردم که کمتر صدایشان شنیده می‌شود، باشند و مطالباتشان را به گوش بخش‌های مختلف برسانند. مسئولین هم موظف‌اند تا حد امکان این مطالبات را پیگیری کنند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها