ظهره‌وند: یک جریان پشت حرف‌های ظریف وجود دارد

کد خبر: 1161061

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: من در سمینار سفرا شاهد بودم که آقای ظریف از این سیاست ها حمایت می‌کرد که رهبری جهان با آمریکاست و ما نمی‌توانیم یک ساز ناکوک بزنیم یعنی تفکر انقلاب را ساز ناکوک می‌دید.

ظهره‌وند: یک جریان پشت حرف‌های ظریف وجود دارد

به گزارش سایت فردا، به نقل از سایت خبرسراسری، ابوالفضل ظهره‌وند، دیپلمات سابق، در درباره صحبت‌های اخیر ظریف در رابطه با شهید فخری‌زاده گفت: «فرمایشات وزیر خارجه سابق ما در خصوص شهید فخری زاده و سرلشگر شهید سردار سلیمانی جای تعجب و تاسف دارد چون به هر حال ایشان نمایندگی سیاستی را می کرد که اعتقادی به آن نداشت و منافع ملت ایران نیز بریده از این سیاست یعنی سیاست میدان نبود و فقط با لبخند و گرفتن عکس و وعده امضا کری و بدون توازن در انجام تکالیف صنعت هسته ای ما را دچار آسیب کردند. رفتار آقای ظریف فرار رو به جلو است و فشار سنگینی مسئولیت فاجعه ای که نصیب کشور کرد را به نوعی توجیه کند.برجام یک خسارت محض بود برجام یک پروژه ای بود که فاز اول آن هسته‌ای بود و فازهای بعدی آن محدودکردن وضعیت دفاعی و حتی ضربه به مؤلفه‌های فرهنگی ما بود که فرجام آن تسلیم‌سازی ایران بود. بخش عمده وقت دولت قبل نیز صرف برجام شد که نتیجه آن وضعیت اقتصادی فعلی شد. مسئولیت آقای ظریف در مقابل ملت ایران به قوت خود باقی است و اگر نمی‌توانند پاسخ دهند تهاجم به شهدا نکنند که خلاف مروت و اخلاق اسلامی است».

او در ادامه درباره ماهیت صحبت‌های ظریف در قالب یک جریان افزود: «این حرف‌ها ناشی از یک جریان است جریانی که از دوران آقای هاشمی کلید خورد و معتقد بودند دوران انقلاب سپری شده و وارد تنش‌زدایی شده‌ایم و پذیرفتند که عامل تنش گفتمان انقلاب بوده است و برای اثبات حقانیت باید مطالبات طرف مقابل را در آمریکا و اتحادیه اروپا پذیرا باشیم و مباحث حقوق بشری را دنبال کردند در حوزه هسته‌ای و موشکی نیز تحت عنوان مذاکرات خلع سلاحی آن را کلید زدند.تلخی این رفتارها را هنوز مردم حس می‌کنند. برجام هم یک تفکر بود که کشور باید در نظام بین الملل ادغام شود».

ظهره‌وند در پایان درباره نتایج عملکرد ظریف در سیاست خارجی گفت: «من در سمینار سفرا شاهد بودم که آقای ظریف از این سیاست ها حمایت می‌کرد که رهبری جهان با آمریکاست و ما نمی‌توانیم یک ساز ناکوک بزنیم یعنی تفکر انقلاب را ساز ناکوک می‌دید و تلاش کردند مسیر اعتمادسازی را پیش بگیرند یعنی ما متهمیم و باید اعتماد کسب کنیم در حالی‌که این رفتار با مؤلفه‌های انقلاب سازگاری ندارد. متاسفانه این اتفاقات افتاد اما خون شهدا مانع به نتیجه‌رسیدن مقاصد این افراد شد. خود متن برجام نشان می دهد که چقدر ما متضرر شده‌ایم و اگر کسی مقداری حس‌وطن پرستی داشته باشد نباید پای چنین قرارداد خطرناکی برود به هر حال با همین قرارداد نیروگاه اراک پر شد و هیچ نتیجه ای هم نداشت و سفره مردم را هر روز تنگ تر کردند حالا می خواهند دنبال این روند که آمریکا فشار را کم کند تا شاید ذخایر ارزی ما را کم کنند درحالیکه این وضعیت تناسبی با عزت انقلابی ندارد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها