جهاد اسلامی: ائتلاف علیه ایران فعلا در کار نیست

کد خبر: 1161840

عضو ارشد جهاد اسلامی گفت، هدف اصلی سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، عربستان سعودی است و مابقی دیدارها، حاشیه هستند.

جهاد اسلامی: ائتلاف علیه ایران فعلا در کار نیست

«محمد الهندی» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را کم اهمیت دانست و گفت، این سفر به خاطر عربستان سعودی انجام شده و باقی دیدارها، حاشیه‌ای هستند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، الهندی وقوع اتفاقی جدید در خصوص مسأله فلسطین طی این سفر را بعید دانست و افزود: هیچ موضوع جدیدی در خصوص اعلامیه قدس وجود ندارد؛ این توافق شبیه بمب صوتی است .

این عضو جهاد اسلامی در ادامه به تشکیلات خودگردان نسبت به بازگشت به روند سیاسی هشدار داد و گفت، دولت آمریکا به رژیم اسرائیل مال و سلاح و حمایت سیاسی می‌دهد و به رام‌الله تنها کلمات توخالی تحویل خواهد داد.

الهندی درباره طرح موسوم به «ناتوی عربی» هم گفت، صحبت از اینچنین ائتلافی زود است زیرا هر ائتلافی میان کشورها باید چالش‌ها و اهداف مشترک داشته باشند و کشورهای نامزد برای این ائتلاف همچنان در مشخص کردن دشمن، چالش‌ها و اولویت‌ها با هم یکی نیستند.

وی تأکید کرد: آیا مثلا ایران دشمن قطر و عمان است؟ آیا ائتلاف با اسرائیل در مقابله با ایران در راستای منافع امارات و سعودی است؟ آیا کشوری به وزن مصر و منافعش در خدمت به ائتلافی کار می‌کند که دنبال تقویت امنیت اسرائیل و دشمنی با ایران است؟  طرح ناتوی عربی-اسرائیلی در مقابله با ایران هدفی آمریکایی-صهیونیستی که نیاز به زمان، اعمال فشار و برنامه‌ریزی دارد وصحبت درباره اعلام آن هنوز زود است.

این عضو جهاد اسلامی ادامه داد، هدف اصلی سفر بایدن تأمین منابع انرژی برای غرب است و اینکه اعلام کند آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد.

الهندی در خصوص عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی گفت، هر چقدر هم که اقدامات در این زمینه محدود باشد اما پیام خطرناکی است که تأثیرات منفی زیادی در سطح جهان اسلام خواهد داشت.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها