غضنفرآبادی: تاکنون شورای نگهبان مقتدرانه کار خود را عملی کرده است

کد خبر: 1161889

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: شورای نگهبان از حقوق شرعی و قانونی مردم به عنوان یک سند مهم یا میثاق پاسداری می‌کند.

غضنفرآبادی: تاکنون شورای نگهبان مقتدرانه کار خود را عملی کرده است

 حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان هم در بحث قانونگذاری و هم در بحث نظارت بر کاندیداهای ریاست جمهوری و کاندیداهای مجلس، نظارت دقیق و مقتدرانه‌ای دارد بنابراین وقتی از جمهوریت صحبت می‌کنیم در واقع باید افرادی تایید صلاحیت شوند که روحیه استکبارستیزی و خدمت به مردم داشته باشند.

وی افزود: شورای نگهبان افراد خالصی را برای قرار گرفتن در جایگاه‌های مدیریتی کشور تایید صلاحیت می‌کند که این افراد بنابر جمهوریتی که قانون اساسی از آن تعریف می‌کند، تایید می‌شوند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به حفظ منافع ملی و حقوق مردم، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از طریق اِعمال وظایف خود از نهایی شدن مصوباتی که مخالف قانون اساسی هستند، جلوگیری می‌کند در واقع قانونی که مردم به آن رأی داده‌اند مبنای عمل شورای نگهبان است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی ادامه داد: شورای نگهبان در حقیقت از حقوق شرعی و قانونی مردم به عنوان یک سند مهم یا میثاق پاسداری می‌کند؛ همچنین در بحث نظارتی در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری و کاندیداهای مجلس می‌تواند با تایید صلاحیت از حقوق مردم دفاع کند. همچنین شورای نگهبان در عدم تایید صلاحیت افرادی که شایستگی مدیریت ندارند و دغدغه آن‌ها دغدغه مردم نیست هم، در جهت حفظ منافع ملی و حقوق مردم نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افراد سودجو و منفعت‌طلب می‌توانند آرامش مردم و نظام را مختل کنند، بیان داشت: افرادی در جامعه وجود دارند که به نوعی درصدد هستند تا آرامش مردم و نظام را به هم ریخته و با ایجاد فاصله بین مردم و نظام، ضربه‌ای به اعتماد مردم نسبت به نظام وارد کنند؛ در اینجا شورای نگهبان شجاعانه مانع ورود این افراد منفعت‌طلب می‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه شورای نگهبان همیشه در مسیر منویات امام و رهبری حرکت کرده است، گفت: تاکنون شورای نگهبان مقتدرانه کار خود را عملی کرده است لذا در این میان گله‌مندی‌هایی نیز از عملکرد شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها وجود داشته باشد اما شورای نگهبان با ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، در همان مقطع درست عمل کرده است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تا کنون مقتدرانه، شجاعانه و دلسوزانه آنچه را که مدنظر قانون اساسی و مدنظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده را محقق کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها