محمداسلامی: تحریم‌های سنگین، راه پیشرفت ما را پرسرعت‌تر کرده

کد خبر: 1161961

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پژوهشگران و دانشمندان جوان ایرانی توانسته‌اند علوم را به صورت درون‌زا در جهان گسترش دهند که این امر موجب اعتبار جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علمی شده است.

محمداسلامی: تحریم‌های سنگین، راه پیشرفت ما را پرسرعت‌تر کرده

محمد اسلامی در نشست مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه و سازمان انرژی اتمی که با حضور اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد، گفت: مهمترین هدفی که در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود، رسیدن به سیادت علمی است.

وی تاکید کرد: ما هر روز باید به خودمان یادآوری کنیم که ایرانیان و مسلمانان پیشگام حرکت موثر علمی در قرون گذشته بودند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: استکبار و نظام سلطه با اعمال سیاست و تفرقه‌اندازی، حاکم کردن حاکمان سلطه‌پذیر، شکوفایی کشورها را مهار کردند و این موضوع را کنترل کردند و اجازه ندادند پیشرفت کشورها در همان مسیری که بوده توسعه یابد و خودباختگی را به‌جای خودباوری القا کردند.

وی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی، توکل بر خدا، امیدواری مستمر به نصرت الهی و تلاش در همه زمینه‌ها موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران بتواند علوم را به صورت درون‌زا توسط دانشمندان جوان کشور گسترش دهد و این امر موجب اعتبار ایران در جهان شده است.

اسلامی در ادامه عنوان کرد: انتخاب و حرکت درست در راستای فرامین الهی و تلاش گسترده‌ای که مردم انجام دادند همه توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را باطل کرد و هیچ‌گونه اتهاماتی را که به ما نسبت می‌دهند محقق نشده است و تا امروز هرگز نتوانستند نتیجه بگیرند و نمونه بارز آن انرژی هسته‌ای و دستاوردهای آن در این حوزه است که ما امروز در این حوزه شاهد شکوفایی دانشمندان در حوزه‌های مختلف انرژی هسته‌ای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی توطئه‌ها و تفاوت‌ها و بهانه‌ها و تحریم‌های سنگینی را که علیه ایران انجام دادند هیچ فایده‌ای نداشته و ما راه پیشرفت را پرسرعت‌تر در این سال‌ها طی کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: دشمنان می‌خواهند کشور ما از فناوری پیشرفته برخوردار نباشد و جمهوری اسلامی ایران از دستورات آن‌ها تبعیت نمی‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری صداوسیما، نخستین نشست مشترک علمی میان سازمان انرژی اتمی ایران و مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سید پژمان شیرمردی معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها، جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق و تعدادی از مدیران صنعت هسته‌ای کشور در سالن خوارزمی این سازمان برگزار شد.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها