واکنش امیرعبداللهیان به نمایش بایدن و لاپید در قدس اشغالی

کد خبر: 1161993

وزیر امور خارجه با بیان این‌که با قدرت و منطق در مسیر توسعه پایدار اقتصادی و تلاش عزتمند برای لغو تحریم‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: خیمه شب بازی کاخ سفید و صهیونیسم ما را مصمم‌تر می‌کند.

واکنش امیرعبداللهیان به نمایش بایدن و لاپید در قدس اشغالی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سفر بایدن به منطقه و بیانیه اخیر بایدن و لاپید در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و منطق در مسیر توسعه پایدار اقتصادی و تلاش عزتمند برای لغو تحریم‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: هرگز از حقوق مسلم ملت بزرگ ایران کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر خارجه با ذکر این نکته که «دستیابی به توافق خوب، قوی و پایدار هدف ماست،» خاطرنشان کرد: بی تردید خیمه شب بازی کاخ سفید و صهیونیسم در منطقه، ما را مصمم‌تر می‌سازد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی، «بیانیه مشترک بیت‌المقدس» را امضا و در آن بر لزوم توسعه روابط بیشتر رژیم تل آویو با کشورهای منطقه تأکید کردند. در این بیانیه آمده است که واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی] این رژیم در منطقه همچنان پایبند است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروههای همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند.

این بیانیه واکنش ایران را به همراه داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به آن اعلام کرد: تا وقتی که دولت جعلی «اسرائیل» ایستگاه اول سفر روسای جمهور آمریکاست و هدف اول هم حفظ امنیت و برتری آن است، ملت‌ها و کشورهای منطقه به صلح و ثبات و آرامش نخواهند رسید.

منبع: فارس

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها