«فردا» گزارش می‌دهد

ابتکار جدید ایران در مذاکرات احیای برجام

کد خبر: 1162017

امیرعبداللهیان:به تعویق انداختن موضوع لیست سیاه درمقابل تضمین اقتصادی برجام را به آمریکایی ها پیشنهاد داده ایم

ابتکار جدید ایران در مذاکرات احیای برجام

گروه سیاست سایت فردا - جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه آمده و ضمن دیدار با متحدانش در حال رجزخوانی برای ایران است. اگرچه که پیش‌بینی می‌شد او بیش از اینها به دل اسرائیلی‌ها آمده و تندتر از اینها علیه ایران سخن بگوید.

بایدن اگرچه گزینه «توسل به زور» را گزینه آخر دانسته اما از آن حرف زده و این نشانه خوبی نیست. آن هم درحالی که مقامات کشورمان از ارائه پیشنهادات و ایده‌های جدید برای خروج مذاکرات هسته‌ای از بن‌بست می‌گویند.

مثلا حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران که به رم سفر کرده در برابر سوال خبرنگار روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا که می گوید: آیا این واقعیت که آمریکا از حذف سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های تروریستی خودداری می‌کند، مانعی برای برجام است؟ پاسخ می دهد: ما یک ایده به آمریکایی‌ها پیشنهاد کردیم، به تعویق انداختن موضوعات مرتبط با لیست سیاه اما باید مطمئن شویم که شرکت‌های ایرانی از مزایای اقتصادی و سهم خود در برجام برخوردار می‌شوند. کسب انتفاع اقتصادی در برجام ضروری است، ما چیزی فراتر از توافق هسته‌ای نمی‌خواهیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر این‌که روسیه در شرف دستیابی به پهپادهایی با قابلیت حمل موشک از ایران است و پاسخ دولت شما چیست؟ اظهار کرد: ما همکاری‌های مختلفی را با روسیه از جمله در بخش دفاعی داریم، اما به هیچ‌ یک از طرف‌های درگیر در این جنگ کمک نمی‌کنیم، زیرا معتقدیم که جنگ باید متوقف شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها