بروجردی: قرار نبود که جاده برجام یکطرفه به نفع آمریکا باشد

کد خبر: 1162378

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه قرار نبود که جاده برجام یکطرفه به نفع آمریکا باشد، گفت: آمریکا متهم نخست شکست برجام است.

 بروجردی: قرار نبود که جاده برجام یکطرفه به نفع آمریکا باشد

علاء الدین بروجردی در پاسخ به سؤالی در مورد  اهداف سفرهای بایدن رئیس جمهور آمریکا به کشورهای منطقه اظهار داشت: سفرهای بایدن در منطقه از سوی رژیم صهیونیستی طراحی شده و ‌این طرح‌ها بارها امتحان و با شکست مواجه شده است.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین با بیان اینکه آمریکا در لبنان، سوریه، عراق و افغانستان شکست خورده است، افزود: آمریکا در  حال حاضر در یمن هم وضعیت مشابهی دارد ولی سعی در بازسازی همینه خود دارد و این سفرها با این اهداف انجام می‌شود.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفر بایدن به کشورهای منطقه با هدف کمک به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، تصریح کرد: این نمایش عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه همانند گذشته به جایی نخواهد رسید و شکست می‌خورد.

بروجردی با اشاره به اینکه تا زمانی که سیاست‌های ظالمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم ادامه داشته باشد هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، گفت‌: در طول بیش از 20 سال گذشته جبهه مقاومت برنده تمام جنگ‌ها‌ بوده است.

بروجردی در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت برجام و اظهارات برخی از کشورها برای پایان وقت ایران برای احیای آن متذکر شد: در مورد برجام غربی‌ها و آمریکایی‌ها خرده‌فرمایش زیاد دارند، اما متهم ردیف نخست شکست برجام، آمریکا‌ست و ترامپ با نقض پیمان بازی را بهم زد و ایران هم بر‌اساس مفاد برجام عمل کرد.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار نبود که جاده برجام یکطرفه به نفع آمریکا باشد، ادامه داد: ادامه تحریم و اعمال تحریم‌های جدید سبب شد ایران بر‌اساس شرایط جدید عمل کند  و همچنان توپ در زمین اعضای 4+1 و آمریکا‌ست.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بارها اعلام کرده که بر‌اساس تعهدات خود در برجام عمل می‌کند آما آمریکا باید از مسیر غیر‌منطقی ‌خارج شود‌، تصریح کرد: تا زمانی که آنها به خانه اول برنگردند و به تعهدات‌شان ‌‌‌در برجام عمل نکنند طبیعی است که تغییری در این وضعیت حاصل نمی‌شود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها