حسینی: باید تلاش کنیم که فاصله طبقاتی در جامعه وجود نداشته باشد

کد خبر: 1162888

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تجلیل از بانیان برگزاری مسابقات قرآنی مشکات اظهارداشت: دولت مردمی هم در کنار و حامی فعالیت های فرهنگی و دینی است و امروز معاونت قرآنی با همه توان از چنین مراسم هایی حمایت می کند.

حسینی: باید تلاش کنیم که فاصله طبقاتی در جامعه وجود نداشته باشد

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین دوره مسابقات قرآنی مشکات که با حضور گسترده و باشکوه آحاد مردم، قاریان ، حافظان و داوران بین المللی قرآن برگزار شد، حضور با شکوه مردم در این مراسم را ارزشمند دانست و اظهارداشت: اقشار مختلف مردم ایران به بزرگداشت شعائر دینی و مذهبی اعتقاد وایمان قلبی دارند و حضور گسترده و پرشور در این برنامه و حضور پررنگ و باشکوه در مراسم  نکوداشت عید غدیر و گرامیداشت ایام سرور یا عزای اهل بیت عصمت وطهارت از جمله جلوه های بروز و ظهور این اردات و باور مردم و احترام به قرآن و تربیت قرآنی است.

حسینی گفت: مسئولین فرهنگی وظیفه دارند با برنامه ریزی های دقیق از ظرفیت عظیم و باارزش ایمان و اعتقاد قلبی مردم به شعائر دینی، برای رشد و تعالی روزافزون جامعه استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور یکی از راه های ترویج مضامین بلند قرآن کریم را برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف قرآنی دانست و گفت: البته در این گونه برنامه ها  لازم است در کنار توجه به تلاوت و حفظ آیات قرآن، آشنایی با مضامین عمیق قرآن نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حسینی افزود: صرفا نباید به یک مسابقه اکتفا شود بلکه لازم است با برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان و خانواده ها را به انس با قرآن و عمل به آن تشویق کرد و امیدوارم روز به روز به جایگاهی برسیم که منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص 10 میلیون حافظ قرآن محقق شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چهره متمایزی درعرصه جهانی در عمل به مضامین و مفاهیم قرآن در زندگی شخصی و مسایل اجتماعی ارائه کرده است،‌ گفت: در عرصه عمل به مفاهیم و آموزه های قرآنی نشان داده ایم که مقید به آموزه های قرآنی هستیم و بر این اساس جلوی زیاده خواهی و سلطه گری بیگانگان ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم بر ما سلطه یابند و امروز این فرهنگ در جهان اسلام و کشورهای مختلف تسری یافته است.

حسینی گفت: باید در کنار تجلیل از شجاعت،‌غیرت و دلاوری امام علی علیه السلام در صحنه نبرد با کفار، سیره و سلوک حضرت در مسایل اجتماعی و سیاسی نیز معرفی و مورد توجه باشد و در این راستا مسئولیت سنگینی بر عهده کارگزاران و مدیران نظام اسلامی قرار دارد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با شعارهای عزت،‌ مودت ، اخلاق و عدالت که همه برگرفته از آموزه ها و مضامین قرآنی بود به پیروزی رسید و استمرار یافته است و نیاز هست که اهداف و آرمان ها مدام مورد تاکید قرار بگیرد. باید تلاش کنیم که فاصله طبقاتی در جامعه وجود نداشته باشد و از رانت و فساد جلوگیری شود و نظام اسلامی چنین عزم و اراده ای دارد و امروز که سه قوه از روحیه انقلابی و ولایی برخوردار هستند باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا مشکلات انباشته شده ای که وجود دارد، برطرف شده و جامعه ای  در تراز حکومت علوی داشته باشیم.

حسینی با تجلیل از بانیان برگزاری چنین مسابقاتی اظهارداشت: دولت مردمی هم در کنار و حامی فعالیت های فرهنگی و دینی است و امروز معاونت قرآنی که در دوره وزارت ارشاد اسلامی ایجاد کردیم با همه توان از چنین مراسم هایی حمایت می کند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر چه بخش عمده ای از وقت رئیس جمهور و دولتمردان به مسایل اقتصادی معطوف است اما در کنار آن از موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز غافل نیست و از فعالیت های مختلف فرهنگی و قرآنی حمایت می کند.

یادآور می شود مسابقات قرآنی مشکات به منظور ترویج فعالیتهای قرآنی و فراهم آوردن زمینه ای جهت اُنس بیش از پیش با مفاهیم تعالی بخش و انسان ساز قرآن کریم و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن کریم در محیط جامعه ، برای اولین بار در سطح استان البرز به صورت حضوری برگزار شد .

 در این دوره از مسابقات  13 هزار و 500 نفر ثبت نام کرده و در بخش بین الملل از 65 کشور برای شرکت در مسابقه اعلام آمادگی کرده اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها