ائتلاف در تهران علیه تحریم و تروریسم

کد خبر: 1162962

تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارددلاری غول گازی روسی در نفت‌وگاز ایران و ارتقای تجارت با ترکیه- همسایه ایران و کشور راهبردی منطقه به‌رغم عضویت در ناتو و هم‌پیمانی با امریکا- به ۳۰ میلیارد دلار در سال، فقط بخشی از قدرت‌نمایی ایران با حفظ اصول و زبان انقلابی خویش و در شرایط سکون برجام و تشدید تحریم‌ها و فشار‌های غربی است.

ائتلاف در تهران علیه تحریم و تروریسم

 ایران برای پیشرفت و توسعه اقتصادی و سیاسی و نظامی هیچ‌گاه از منش و زبان انقلابی خود کوتاه نیامد. بخشی از دعوای سیاسی در کشور بر سر همین کنارگذاشتن مرام و زبان انقلابی است، چه از طرف آنان که می‌گفتند «زبان دنیا را بلد نیستیم» و نتوانستند با زبان غیرانقلابی خود یک پول خرد از برجام سود بگیرند و چه کسانی که مرام انقلابی را از اصل اشتباه و هضم‌شدن و جذب‌شدن در کانون کشور‌های غربی را تنها راه نجات ایران می‌دانند، هر دو دسته با همین انقلابی‌بودن سر ناسازگاری دارند. سال‌ها گفتند تا زمانی که ماهواره به فضا می‌فرستیم و آزمایش موشکی می‌کنیم و با چین و روسیه و کشور‌های مستقل از امریکا مراوده داریم، نمی‌توانیم راه به جایی ببریم و حتی امریکا و غرب اروپا نیز حاضر به مذاکره با ما نیستند. این دروغ را چنان بزرگنمایی و تکرار کردند که خودشان هم باورشان شد، اما سرانجام روزگارشان به پایان رسید. حالا همزمان با قرارداد‌های بزرگ با چین و روسیه و کشور‌های همسایه و همزمان با آزمایش موشکی و ارسال ماهواره و در عین پیش‌تازی در راهبرد‌های منطقه‌ای کشور در یمن و سوریه، مذاکرات را هم انجام می‌دهیم و بر اصول انقلابی خود باقی می‌مانیم. قدرت‌نمایی ایران در زبان رهبر معظم انقلاب که دیروز در دیدار میهمانان کشور، کاملاً صریح و با جملات و عبارات کوتاه، اما جامع و قاطع خود، استراتژی‌های بی‌برو برگشت کشور را یادآور شدند، متجلی و عیان بود. اکنون ایران راهی را در پیش دارد که نه غرب در آن برتری‌جویی دارد و نه شرق در آن استعلاجویی.

حضور سران منطقه و همسایگان در دو ماه اخیر در کشورمان و اکنون حضور رهبران دو قدرت منطقه و جهان، یعنی ترکیه و روسیه نیز همراه و ملازم با اصول انقلابی ایران و روابطی با رعایت احترام دوجانبه است و هیچ نشانی از استعلاجویی قدرت‌های منطقه در برابر ایران دیده نمی‌شود و این راز باقی‌ماندن بر اصول انقلابی خویش است. چنانکه هر قدرت جهانی پس از آنکه زبان قدرتمند برخاسته از آرمان‌های انقلاب ما را می‌شنود، مقابل این زبان و مرام حالت تسلیم و تعدیل به خود می‌گیرد و هر قدرتی که از برخی جریان‌های واداده داخلی، اصوات نارسای عبور از آرمان‌های انقلاب را می‌شنود، صدای ابرقدرتی خود را نیز مقابل ما بلند می‌کند.

ایران امروز از هر زمان دیگری به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر شده است و این مهم را مدیون مقاومت مردم در برابر سختی‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه و رهبری یک انقلابی بزرگ است و این راه ادامه دارد.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها