حسن نوروزی: حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری غیرقابل قبول است

کد خبر: 1163124

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی می‌‎گوید حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری غیرقابل قبول و جانبدارانه است.

حسن نوروزی: حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری غیرقابل قبول است

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان حکم دادگاه سوئد علیه «حمید نوری» را غیر قابل قبول توصیف کرد.

«نوروزی»، با اشاره به اینکه حکم صادر شده حکمی جانب‌دارانه است، بیان کرد: سوئد یک شهروند ما را دستگیر کرده و با شکنجه و تهدید برای وی حکم حبس ابد صادر کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحرکاتی وجود دارد که به جانب‌داری از صهیونیست‌ها و با راهنمایی صهیونیست‌ها علیه شهروندان ایرانی شکل می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، تاکید کرد: این نوع محاکمه‌ها با این حبس‌های طولانی مدت ظالمانه مورد تأیید ما نیست و ما قویاً نسبت به صدور این احکام معترضیم.

«نوروزی»، همچنین درباره ادعاهای حقوق بشری دولت‎های غربی مانند سوئد و نقض ابتدایی‌ترین حقوق یک فرد زندانی از سوی آنها، اظهار کرد: «از دولت‌های غربی انتظاری جز این نیست چرا که آنها در واقع زندان‌هایی مانند گوانتانامو را شکل دادند و اکنون نیز این حرکت‌هایی که با آقای نوری انجام دادند؛ اینها روش‌هایی ددمنشانه از سوی کسانی است که با اقدامات خود سعی می‌کنند همه ظلم و ستم خود را نسبت به شهروندان غرب آسیا اعمال کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری ضمن اشاره به تناقض‎های حکم اخیر درباره «حمید نوری» با موازین و اصول بین‌المللی، گفت: «در موازین بین‌المللی ما به این سبک حبس ابد، شکنجه و زندان انفرادی نداریم چرا که مورد تأیید هیچ جامعه‌ای در بین‌‌الملل نیست.»

منبع: خبرگزاری میزان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها