گزارش امیرعبداللهیان به مردم

کد خبر: 1163188

وزیر امور خارجه با اشاره به نشست سران ضامن روند آستانه و سفر وزیر خارجه سوریه به تهران در دو روز گذشته عنوان کرد: آنچه در این دو روز بسیار احساس شد حضور دائمی شهید عزیزی بود که امنیت فعلی منطقه و کشورهای منطقه مدیون زحمات اوست.

گزارش امیرعبداللهیان به مردم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (چهارشنبه) ۲۹ تیر ماه در صفحه اینستاگرامش درباره برگزاری هفتمین نشست سران ضامن روند آستانه در تهران و سفر فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به ایران در دو روز گذشته نوشت: مردم عزیز ایران سلام، در دو روز گذشته، در کنار رئیس جمهور پرتلاش کشورمان ، دو روز سخت اما موفقیت آمیز و ان‌شاءالله پر ثمر را در عرصه دیپلماسی پویا پشت سرگذاشتیم.

وی افزود: اخبار دیدارها را در رسانه‌ها خوانده‌اید، همانطور که امروز در دیدار وزیر خارجه سوریه که به دعوتم به تهران آمده بود گفتم، تحلیل ما از روند مذاکرات برای همکاری‌های منطقه‌ای مثبت و با چشم اندازی روشن همراه است، چه در موضوعات امنیتی و سیاسی و چه در موضوعات اقتصادی.

وزیر خارجه اضافه کرد: در این دو روز اصل و بنیان همکاری موثر منطقه‌ای را رهبر معظم انقلاب به آقای اردوغان و پوتین یادآوری کردند. از اشاره ایشان به این‌که ما امنیت ترکیه را امنیت خود می‌دانیم و ترکیه نیز  امنیت سوریه را امنیت خود بداند، تا طرح دیگر مباحث مهم و راهبردی با رهبران روسیه و ترکیه.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بعد از این دیدارها و نشست موفق روند آستانه، امید داریم راه‌حل سیاسی، به راه‌حل اول در بحران‌های منطقه‌ای تبدیل شود.

وی یادآور شد: اما آنچه در این دو روز بسیار احساس شد حضور دائمی شهید عزیزی بود که امنیت فعلی منطقه و کشورهای منطقه مدیون زحمات اوست، هم آنجا که آقای پوتین ترور ناجوانمردانه ایشان را در دیدار با رهبر معظم انقلاب محکوم کرد و هم امروز که وزیر خارجه سوریه نقش ایشان در ایجاد امنیت در سوریه و منطقه را یادآوری کرد.

وی در پایان نوشت: از هر چه می‌رود سخن دوست خوشتر است، پیغام آشنا نفس روح پرور است، هرگز وجود حاضر غایب شنیده‌ای، من در میان جمع و دلم جای دیگر است…

به گزارش فارس، هفتمین نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه شب گذشته با حضور پوتین، اردوغان و به میزبانی آیت‌الله رئیسی در تهران برگزار شد و شب گذشته نیز فیصل المقداد بنا به دعوت قبلی امیرعبداللهیان وارد تهران شد و امروز با وزیر خارجه و رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و امیرعبداللهیان او را در جریان نشست سران قرار داد.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با المقداد ضمن خیرمقدم به همتای سوری گفت: بلافاصله بعد از نشست سران ضامن روند آستانه گفت‌وگوهای مهمی را با همکارم وزیر خارجه سوریه داشتیم. به همه شهدای سوری و ایرانی و شهدای سایر کشورهایی که در دوران جنگ علیه تروریسم در کنار مردم و نظام سیاسی سوریه ایستادند، به ویژه شهدای مدافع حرم و شهیدان المهندس و سردار سلیمانی ادای احترام می‌کنیم.

وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست گفت: ایران همواره دوشادوش ملت سوریه در مبارزه با تروریسم بوده است و شهدای ایران به خصوص شهید سلیمانی در ذهن ما باقی خواهند ماند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها