تحلیل صباح زنگنه از برگزاری نشست آستانه در تهران

کد خبر: 1163276

یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به توجه و اقدام به موقع جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست آستانه گفت: همکاری ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن امنیت و آرامش در سوریه مساله مهمی است.

تحلیل صباح زنگنه از برگزاری نشست آستانه در تهران

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از نتایج و اهمیت نشست آستانه در تهران گفت : این اجلاس بعد از وقفه دو ساله برگزار شد و به صورت دوره ای است که دور بعد در مسکو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقشی که در منطقه دارد و علاقه ای که به استقرار ثبات و امنیت و حفظ موجودیت کشورها دارد، میزبانی این اجلاس را بر عهده داشت و توجه به همسایگان و مسائل منطقه ای همواره مورد توجه ایران و دولت قرار دارد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد : با توجه به این‌که در خبرها عنوان شده بود که احتمالا عملیات نظامی از سوی ترکیه در شمال سوریه رخ می‌دهد، زمان تشکیل این نشست بسیار مهم بود و مسئولان کشورمان نیز در این اجلاس تاکید داشتند که مساله سوریه از طریق گفت‌وگو و مذاکره باید حل شود.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری های اسلامی با بیان این‌که شرایط فعلی منطقه اقتضا می‌کرد که چنین جلسه‌ای تشکیل شده تا از بروز پیامدهای منفی جلوگیری شود، گفت:  تعبیراتی که مسولین ما داشتند مبنی بر این که امنیت سوریه امنیت ماست، و یا امنیت سوریه، امنیت ترکیه می باشد نشان می دهد این مساله تا چه اندازه اهمیت دارد.

زنگنه خاطرنشان کرد: تاکید اجلاس تهران این بود که باید وحدت خاک و تمامیت ارضی سوریه محفوظ باشد و همچنان این کشورها باید علیه تروریست ها مبارزه کنند زیرا در ادلب هنوز گروه های تروریستی حضور دارند باید با آنها مبارزه شود.

وی در پایان تاکید کرد: اقدام به موقع در برگزاری نشست آستانه در تهران بسیار مهم است ضمن این که  همکاری این سه کشور به عنوان ضامن امنیت و آرامش در سوریه مساله مهمی است.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها