«فردا» گزارش می‌دهد

ترویج حجاب با شیوه‌های غلط؟

کد خبر: 1163553

حواشی پیش آمده حول محور حجاب و روش‌ها ترویج آن در روزهای اخیر سبب شده برخی از سیاسیون و رسانه‌ها با تاکید بر آسیب‌های روش‌های فعلی بر لزوم نگاه غیر سیاسی به مقوله حجاب و استفاده از شیوه‌های مدرن تاکید کنند.

ترویج حجاب با شیوه‌های غلط؟

گروه سیاست سایت فردا - مشکلات بسیاری اعم از بیکاری، گرانی و ... در کشور موجود است اما حواس‌ها در روزهای اخیر معطوف به حجاب و گشت ارشاد و ... شده است! دلیلش نیز اصرار برخی به استفاده از روش‌های نادرست و پیوند دادن این مقوله به سیاست است. درحالی که به گفته بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها اصرار بر این رویکرد نتیجه خوبی نخواهد داشت. مثلا عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا به «جهان‌صنعت» گفته: «قطعا حجاب و عفاف یک مقوله اجتماعی است که روابط انسان‌ها را منطقی‌تر و ایمن‌تر کرده و مانع از افزایش آسیب‌ها است. طبیعتا سیاسی کردن این مقوله به زیان جامعه است و به آن لطمه می‌زند. حتی کانون خانواده نیز با این نگاه ضربه خواهند خورد. جوامعی که در این زمینه راه خطا را رفته‌اند نیز در حال بازگشت هستند. سیاسی کردن موضوع حجاب و به خصوص بحث عفاف آسیب‌زا است. به هرحال ممکن است افراد در حجاب خود خیلی دقت نکنند اما عفیف باشند و مراعات روابط را بکنند. حجاب در این زمینه کمک می‌کند اما این دو مقوله متفاوت هستند.»

او تاکید می‌کند: «افرادی که سعی می‌کنند این مساله را سیاسی کنند هیچ علقه‌ای به سلامت جامعه ندارند و علاقه‌مند نیستند که آسیب‌‌پذیری جامعه ما از این جهت کاهش پیدا کند. اینها دانسته یا نادانسته به روابط سالم اجتماعی که به لحاظ تاریخی داشته‌ایم آسیب می‌زنند.»

به گفته او، «افرادی در داخل کشور نیز چون نگاه دقیقی به مساله اجتماعی حجاب ندارند، بعضا اظهاراتی دارند که ناپخته است و با این اظهارات ناپخته موجب برانگیختن واکنش‌های سیاسی در جامعه می‌شود. در ظاهر آنها تلاشی برای سیاسی کردن نگاه به حجاب ندارند اما چون دارای پختگی لازم نیستند و از روی ناپختگی مواضعی به ظاهر دلسوزانه و عملا برخورنده اتخاد می‌کنند، موجب می‌شود که موضوع به سوی سیاسی شدن حرکت کند.»

نقطه مقابل بخوردهای سیاسی که به قول سلیمی نمین ظاهر دلسوزانه دارد و در عین حال آسیب زا است، استفاده از روش‌ها منطقی، شیوه‌های مدرن و نرم است. شیوه‌ای که به اعتقاد «صبح نو» خیلی بهتر و سریعتر نتیجه خواهد دارد. 

روزنامه صبح نو در این باره نوشته است: علاقه‌مندان راستین به اسلام و انقلاب هم نگران جریان «ضدحجاب» سازماندهی شده از جانب اپوزیسیون و دشمنان کشور هستند و هم نگران دوقطبی‌های برآمده از مساله حجاب در سطح جامعه.

این روزنامه ادامه داده: برنامه‌ریزی هدفمند و چندبعدی اپوزیسیون از سالیان گذشته برای تبدیل کردن حجاب به یک چالش سیاسی و امنیتی و بهره‌گیری از آن برای تدارک جنبشی اعتراضی قابل کتمان نیست. نماد این جریان که با شعار آزادی، خشونت و بغض و کینه را علیه نجابت و ایمان زنان ایرانی پیش می‌برد، مسیح علی‌نژاد است که یک «تروریست کلامی» و «بنیادگرای اعتقادی» است که از فرط بغض به چاله ابتذال و به‌تازگی طنز افتاده است.

صبح نو با اشاره به اینکه ما به‌شدت نیازمند تبیین درست و دقیق اندیشه اسلامی در موضوعات مختلف از جمله حجاب هستیم، افزوده: استفاده از شیوه‌های مدرن و نرم حتما ما را سریع‌تر از روش‌های سنتی به هدف می‌رساند. «سلام فرمانده» از این جهت یک نمونه موفق و درعین‌حال نمودی از اهمیت تاکتیک و فرم در رسیدن به هدف است.

این روزنامه تاکید کرده: شیوه اجرای قانون مانند لزوم عمل به آن باید امنیت‌ساز باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها