دستیار امیرعبداللهیان: دوران افول آمریکایی‌ها فراهم شده

کد خبر: 1163600

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تقابل با ائتلاف‌های روبه افول واشنگتن هستند.

دستیار امیرعبداللهیان: دوران افول آمریکایی‌ها فراهم شده

عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه ضمن تشریح دستاوردهای برگزاری هفتمین نشست سران ضامن روند آستانه، گفت: در شرایطی تهران شاهد برگزاری نشست آستانه است که در تلاش هستیم بر اساس سیاست‌های عدم دخالت در امور دیگران و حفظ تمامیت ارضی کشورها از مشکلات سوریه کاسته شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم بهترین راه این است که همزمان با توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، آمریکایی‌ها از مناطق اشغالی نفتی سوریه خارج شوند.

دستیار وزیر امور خارجه تاکید کرد: حضور آقای پوتین و اردوغان به نظر من بیانگر یک اتحاد رو به صعود است. جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تقابل با ائتلاف‌های روبه افول واشنگتن هستند.

سهرابی تصریح کرد: آنچه که واقعیت دارد، نگاه آینده اقتصاد در جهان به سمت قاره آسیا است.

وی گفت: البته نکات و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد، از جمله تحولات سریع در منطقه خاورمیانه، مسئله فلسطین، استقرار نسبی حکومت طالبان، تغییرات در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی، تزلزل در اراده‌ی سیاسی برخی از کشورهای عربی و همچنین جنگ اوکراین که ناتو بی وقفه تجهیز دولت اوکراین را دستور کار دارد؛ شکل گیری این نظم نوین در منطقه با هدف کنترل بحران‌ها ضروری است.

دستیار وزیر امور خارجه اضافه کرد: ما در راستای تحکیم روابط با همسایگان استراتژیک خود در شمال و غرب کشور، ائتلافی علیه دلار و تحریم‌های آمریکا در دستور کار داریم که به نوعی با پایان سفر بدون نتیجه «بایدن» به منطقه شرایطی را برای پوتین ایجاد می‌کند که با نگاه ژئواستراتژیک به ایران سفر کند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران کانون توجهات، رفت و آمدها و مذاکرات است، اظهار کرد: در سند راهبردی با ترکیه ما افق همکاری را تا ۳۰ میلیارد دلار می‌بینیم. هنوز آنطور که باید و شاید روابط اقتصادی با روسیه نداریم و باید روابط اقتصادی با این کشور به ۴۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند.

دستیار وزیر امور خارجه گفت: دوران افول آمریکایی‌ها فراهم شده و من فکر می‌کنم استراتژی پنهانی از سوی صهیونیست‌ها برای سقوط آمریکایی‌ها تهیه شده و آن‌ها در زمین دیگران برای برهم زدن اوضاع بازی می‌کنند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها