تاکید مخبر بر اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی

کد خبر: 1163951

هفتمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان بعد از ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

تاکید مخبر بر اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی

 در این جلسه که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در ستاد رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم برای تحقق شعار سال ارائه کرد.

همچنین آیین نامه ها و برنامه های پیشنهادی وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بحث و بررسی و بر ضرورت عملیاتی شدن هر چه سریعتر برنامه های وزارتخانه ها و تحقق شعار سال تاکید شد.

ارتقای تحقیق و توسعه و تولید دانش بنیان در بنگاه های بزرگ، کوچک و متوسط، تعریف پروژه های فناورانه پیشران، بازارسازی محصولات صنعتی، ایجاد ابزارهای تامین مالی تحقیق و توسعه، استفاده از دانش و فناوری روز جهان و اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی از جمله برنامه های وزارت صمت با همکاری دستگاه های ذیربط و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در خصوص حمایت از تولید دانش بنیان است.

همچنین ترغیب بنگاههای کوچک و متوسط، ارتقاء توانمندی نوآوری و ریسک پذیری برای ورود به حوزه های جدید و تقویت فرهنگ استفاده از محصولات با فناوری های نوین و ایجاد تقاضا برای این محصولات از  دیگر برنامه های وزارت صمت برای حمایت از تولید دانش بنیان و تحقق عملی شعار سال است.

همچنین در این جلسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برنامه های خود برای حمایت از تولید دانش بنیان شامل تهیه نقشه راه واکسن های حوزه انسانی، نقشه راه دارو و فراورده های بیولوژیک، برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت توسعه دانش بنیان در این حوزه، ایمنی سازی نسل آینده کشور در مقابل انواع بیماری ها، مقابله با تهدیدات زیستی، تامین مالی پروژه های مرتبط با تولید واکسن و دارو در کشور، تربیت فناور و تشکیل قرارگاه و کمیته های مختلف در زمینه تولید دانش بنیان را ارایه کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها