حضور وزیر خارجه فردا در کمیسیون امنیت ملی

کد خبر: 1164059

یک نماینده مجلس توضیحاتی را درباره موضوع سوال تعدادی از وکلای ملت از وزیر امور خارجه را ارائه کرد.

حضور وزیر خارجه فردا در کمیسیون امنیت ملی

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه قرار است روز سه شنبه (4 مرداد) در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شرکت کند و پاسخگوی سئوالات نمایندگان باشد.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس درباره موضوع سوال تعدادی از وکلای ملت از وزیر خارجه گفت: موضوع یکی از سوالات ما از آقای امیرعبدالهیان که قرار است برای پاسخگویی به آن به کمیسیون امنیت ملی بیایند، مسئله مهم دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: در کنار دیپلماسی فرهنگی و سیاسی، ضرورت دارد ما در زمینه اقتصادی نیز با جهان همکاری کنیم؛ به علاوه در قوانین بالادستی، سندهای چشم‌انداز، قانون اساسی و فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تأکید بسیاری به فعالیت اقتصادی با جهان شده ولی متاسفانه ما از گذشته در این زمینه فعالیت مطلوبی نداشتیم.

نماینده مردم پاکدشت با تأکید بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی اظهار کرد: ما باید یک نگاه برنامه ای در حوزه دیپلماسی اقتصادی با جهان داشته باشیم و این یکی از مطالباتی است که نمایندگان مجلس ازجمله بنده از وزیر امور خارجه داریم؛ وزیر سابق امور خارجه نیز برای همین موضوع به صحن مجلس آمد که مجلس از توضیحات وی قانع نشد و یک کارت زرد دریافت کرد.

بشیری ادامه داد: مجلس درباره دیپلماسی اقتصادی جلساتی با وزیر امور خارجه و همکاران وی داشته و در ادامه همین روند قرار است که آقای امیرعبدالهیان به کمیسیون امنیت ملی بیاید و توضیحاتی ارائه دهد. در دوره فعلی اقداماتی برای دیپلماسی اقتصادی انجام شده و برخی افراد از ارتباطات‌شان استفاده کرده و با چند کشور کار اقتصادی انجام داده‌اند ولی ما می‌خواهیم که در این زمینه اقدامات با برنامه مشخص و نقشه راه انجام شود.

وی با تأکید بر جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی گفت: ما باید بدانیم که در فعالیت اقتصادی با جهان چه برنامه‌ای داریم و بخش دولتی و خصوصی ما هرکدام چه نقشه راهی در این زمینه دارند. متاسفانه برنامه جامعی در این باره تعریف نشده و ما به دنبال تحقق این مهم هستیم.

نماینده مردم پاکدشت با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه  تصریح کرد: در این جلسه نیز آقای صفری آنچه ارائه کرد، بیشتر از اقدامات شخصی خودش بود و اشاره داشت که با کشورهای مختلف کار کرده ولی آنچه برای ما مهم است و در آن جلسه از وی خواسته شد، تدوین یک نقشه راه مناسب در این زمینه است تا بدانیم در حوزه دیپلماسی اقتصادی کشور چه اتفاقی خواهد افتاد و چگونه می‌توانیم از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ هرچقدر که ما در این حوزه فعال‌تر شویم، کمک بیشتری به شکوفایی کشور در بخش‌های مختلف خواهد شد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها