چه خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان/ با همسان سازی حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

کد خبر: 1164342

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حق مسلم بازنشستگان است و. در صورت عدم تصویب آن باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین بازنشستگان و شاغلین خواهد شد.

چه خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان/ با همسان سازی حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساله گرانی و تورم دغدغه همه مردم است و قطعا دولت باید در جهت مهار گرانی ها چاره اندیشی کند و چاره اقتصاد کشور را به گونه ای انجام دهد که همراه با فشار طاقت فرسا بر مردم نباشد.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی به دولت برای مهار گرانی ها گفت: دولت دامنه مشورت های تخصصی خود را افزایش دهد و از ظرفیت مجلس به صورت نهادی تر، منسجم تر و فراگیرتر بهره گیرد. باید رابطه و هم اندیشی مجلس و دولت افزایش یابد و فراتر از گفت و گوی عادی، جلسات متعدد و فشرده ای را با هم داشته باشند و این مساله را به صورت جدی تر در دستور کار مشترک قرار دهند.

نماینده مردم کوهدشت با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود بیان کرد: لرستان استانی است که بر کشور حق دارد و در طول تاریخ بهترین مدافع این مملکت از قوم بزرگ لر بوده است. لرستان در انقلاب و جنگ و در دفاع از کیان این مملکت خوش درخشیده و به خوبی خود را نشان داده، اما آیا حق لرستان ادا شده است؟

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان خاطرنشان کرد: لرستان به پیشرفت و عمران نیاز دارد و دولت بداند شرط پیشرفت در منطقه غرب کشور پیشرفت و عمران در لرستان است و باید به صورت ویژه برای استان لرستان و استان های مشابه تمرکز کند.

مبلغی در رابطه با موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین گفت: همسان سازی حق مسلم بازنشستگان است و شامل افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین می شود. در صورت عدم تصویب آن باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین بازنشستگان و شاغلین خواهد شد و شکاف طبقاتی را نظام اقتصادی اسلام نمی پذیرد و برای آن دستوراتی دارد. همچنین رسیدگی به مسائل درمانی، رفاهی و معیشتی بازنشستگان فرهنگی مورد تاکید است و انتظار می رود متولیان امور به این موضوع توجه لازم را داشت باشند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها