وزیر کشور : برای لغو روادید با دولت عراق به توافق رسیدیم

کد خبر: 1165767

وزیر کشور گفت: تمهیدات لازم برای صدور گذرنامه، تسهیل در تردد و گرمای هوا و عوارض ناشی از آن در ستاد اربعین امسال پیش بینی شد.

وزیر کشور : برای لغو روادید با دولت عراق به توافق رسیدیم

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز (دوشنبه) ستاد اربعین که با حضور رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در این جلسه گزارشات بخش‌ها ودستگاه‌های مختلف در خصوص تمهیدات سفر به عتبات عالیات ارائه و پیش بینی اقدامات مهم در حوزه راه، تامین آب، خدمات رفاهی و بهداشتی و خدمات در مرز کشور بررسی شد.

وی با اشاره به حجم گسترده زائران در راهپیمایی اربعین امسال گفت: با توجه به شرایط خاص مرز‌های عراق درمورد اسکان زائران ایرانی و تردد و میزبانی زائران پاکستانی و افغانستانی از ایران به سمت عراق و همچنین درباره حمل و نقل هوایی و زمینی زوار و بحث و گفتگو شد و دستورات رئیس جمهور به دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر کشور با بیان تامین منابع مالی مورد نیاز این مراسم، گفت: مراسم اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی و مذهبی در ابعاد سیاسی است که امیدواریم با همکاری دولت عراق و ایران، بتوانیم امسال نیز با شکوه و به خوبی آن را برگزار کنیم.

وحیدی با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی برگزاری راهپیمایی اربعین بعهده وزارت کشور است، گفت: بحث صدور ویزا و گذرنامه در حجم بالا، یکی از مشکلات جدی بود که برای لغو روادید با دولت عراق به توافق رسیدیم و امیدواریم با توافق برای صدور برگ تردد بجای گذرنامه، نیز با دولت عراق به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به همزمانی مراسم اربعین امسال با اوج سفر‌های تابستانی افزود: امیدواریم برای حل مشکل حمل و نقل، ترکیبی از حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی (عمومی و شخصی)، امکانات مناسبی را در اختیار زائران قرار دهیم.

وحیدی همچنین با اشاره به فصل گرما و خطر بروز عوارضی همچون گرمازدگی و بیماری‌های اپیدمی و واگیردار گفت: این موضوع یکی دیگر از دغدغه‌های ما بویژه برای خردسالان و افراد مسن است که در حال تدارک تمهیدات پیشگیرانه لازم از جمله تامین یخ - آبرسانی و تغذیه مناسب و خدمات بهداشتی در این خصوص نیز هستیم./باشگاه خبرنگاران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها