حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

دولت نتوانست رضایت اقتصاد مردم را جلب کند

کد خبر: 1165870

حمیدرضا ترقی گفت: در مسئله مهار گرانی و تورم هم دولت هنوز نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و همچنان فشار اقتصادی بر مردم وجود دارد.

دولت نتوانست رضایت اقتصاد مردم را جلب کند

گروه سیاست سایت فردا: یک سال از عمر دولت می‌گذرد و می‌توان در این مقطع نقاط قوت و ضعف دولت سیزدهم را به قضاوت نشست.

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «یکی از مهم‌ترین نقاط قوت دولت آقای رئیسی مهار کرونا و سامان‌دهی واردات واکسن برای صیانت از جان مردم بود. از سوی دیگر دولت توانست در توسعه روابط با همسایگان و رفع تنش‌ها با آنها و توسعه اقتصادی در ارتباط با کشورهای همسایه بسیار خوب عمل کند و عضویت ایران در پیمان مهمی چون شانگهای هم نقطه درخشان دیگری در کارنامه دولت است. توسعه روابط با دو قدرت بزرگ بین‌المللی یعنی روسیه و چین هم بسیار مهم است زیرا باعث دورزدن تحریم‌ها شد و آثار تحریمی را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داد».

او ادامه داد: «دیگر نقطه مثبت در کارنامه دولت حضور مسئولان به ویژه شخص رئیس‌جمهور در بین مردم بود. چنین رویکردی فاصله میان دولت و ملت که در دولت قبل به اوجش رسید را کاهش داد. دولت توانست در یک‌سالی که از عمرش گذشت موانع تولید را به خوبی بردارد و تمرکز بر اجرای قانون ایجاد کسب و کارها و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار یکی دیگر از توفیقات دولت بود. تأمین کالاهای اساسی هم یکی دیگر از موفقیت‌های دولت بوده است و در شرایطی که دنیا درگیر تأمین کالاهای اساسی است، دولت ذخایر خوبی فراهم کرد و اجازه نداد جنگ روسیه و اوکراین به مردم ایران گزندی وارد کند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در کنار این نقاط مثبت باید گفت که دولت هنوز نتوانسته است اصلاحی در نظام بانکی کشور بردارد و در حوزه مسکن هنوز در گام‌های ابتدایی است. به کارگیری نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی هم ضعیف بوده و رضایت عمومی را جلب نکرده است. در مسئله مهار گرانی و تورم هم دولت هنوز نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و همچنان فشار اقتصادی بر مردم وجود دارد. در حوزه نظارت بر قیمت خودرو هم ضعف‌هایی وجود داشته است».

او در خصوص عدم استفاده دولت از تمام ظرفیت‌های نیروهای اصولگرا اظهار کرد: «دولت در ابتدا به همه اعلام کرد که ظرفیت‌های خودشان را معرفی کنند و سامانه‌ای هم شکل گرفت که مردم و نیروهای انقلابی لیست افرادی که توانایی فعالیت در دولت را دارند، عرضه کنند لیست بلندبالایی در تخصص‌هی مختلف هم شکل گرفت اما مکانیزم بهره‌برداری از این شرایط آنقدر ضعیف بود که دولت نتوانست از این امکان استفاده کند و همین موضوع باعث شد که اکنون شاهد حضور گسترده نیروهای انقلابی در دولت نباشیم و یک ضعفی در حوزه مدیریتی را شاهد باشیم و حتی بعضا مشاهده کنیم که برخی نیروها در دولت حضور دارند که اصلا اعتقادی به دولت ندارند».

ترقی در پایان گفت: «دولت یک سری اولویت‌ها را در نظر داشت که به بخشی از آن رسیده و به بخشی هنوز نرسیده است و حتما وقتی از این اولویت‌ها عبور کند به مسائل دیگر هم می‌رسد اما باید در این روند سرعت بخشد و نگذارد تاب مردم تمام شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها