سوال نمایندگان از امیرعبداللهیان درباره مذاکرات و قرارداد با روسیه

کد خبر: 1166003

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ازبررسی ۱۱ سوال از وزیر امور خارجه در جلسه امروز کمیسوین متبوعش خبر داد.

سوال نمایندگان از امیرعبداللهیان درباره مذاکرات و قرارداد با روسیه

ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از رسیدگی به 11 سوال نمایندگان از حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: وزیر امور خارجه پیرامون سوالات مطروح توضیحاتی با ارائه کرد که 4 سوال از سوی نمایندگان طرح کننده سوال، قانع کننده تشخیص داده نشد.

سخنگوی کمسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: لذا سوالات به جلسه علنی ارجاع شد و طبق آیین نامه داخلی مجلس مسیر ادامه بررسی سوال را در قوه مقننه طی می‌کند.

عمویی ادامه داد:7 سوال نمایندگان در ادامه جلسه به بررسی بیشتر و ارائه گزارش‌های تخصصی منوط  شد که وزارت خارجه در همکاری با نمایندگان مجلس به آنها می‌پردازد.

نماینده تهران در مجلس در تشریح محور سوالاتی که در جلسه امروز  از وزیر امور خارجه مطرح شد، بیان کرد:موانع صادرات اقلام کشاورزی به کشورهای مختلف، قرارداد در حال بررسی همکاری ایران و روسیه، مباحث مذاکرات هسته‌ای، همکاری‌های ایران و عراق در موضوع اروندرود، نقش وزارت خارجه در مقابله با بحران‎های محیط زیستی مانند گرد و غبار، بحث دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه و تامین حقآبه ایران از هیرمند از جمله محورهای سوالات مطروحه از وزیر امور خارجه بود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها