روسیه: هیچ «پلن B» برای احیای برجام وجود ندارد

کد خبر: 1167624

وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هیچ گونه «پلن B» برای احیای توافق هسته‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ زیرا این مسأله با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل مغایر خواهد بود. اختلافات غیرقابل حلی در مذاکرات احیای برجام وجود ندارد، نتیجه مثبت کاملاً قابل دستیابی است.

روسیه: هیچ «پلن B» برای احیای برجام وجود ندارد

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای تصریح کرد: هیچ «پلن بی» برای احیای برجام وجود ندارد و نتیجه مثبت نیز در این باره قابل دستیابی است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ارسال کنترل نشده تسلیحات به کی یف منجر به افزایش گسترده قاچاق و ظهور آن در بازار سیاه شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: کشتی‌های حامل غلات اوکراین به جای کشورهای نیازمند راهی غرب می‌شوند و این موضوع صداقت اظهارات درباره بحران غذا را مورد تردید قرار می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه در خصوص حمله نیروهای اوکراینی به نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» هم افزود: حمله به نیروگاه «زاپروژیا» توسط کی یف یک اقدام تروریسم هسته‌ای است. چنین اقداماتی می‌تواند منجر به فاجعه‌ای فراتر از چرنوبیل شود.

بیانیه مذکور در ارتباط با مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی نیز تأکید کرد: هیچ گونه «پلن بی» برای احیای توافق هسته‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ زیرا این مسأله با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل مغایر خواهد بود. اختلافات غیرقابل حلی در مذاکرات احیای برجام وجود ندارد، نتیجه مثبت کاملاً قابل دستیابی است. متن توافق منتشر شده توسط اتحادیه اروپا برای احیای برجام هنوز در حال بررسی است و درخواست پذیرش هرچه زودتر آن زودهنگام است.

این بیانیه در خصوص پیونگ یانگ نیز می‌افزاید: گزارش‌ها در مورد پیشنهاد کره شمالی برای اعزام داوطلبانی به منظور شرکت در عملیات ویژه روسیه (در اوکراین) دروغ است، چنین مذاکراتی در جریان نبوده و نیست.

این بیانیه خاطر نشان کرد: سوئیس وضعیت بی طرف خود را از دست داده است و نمی‌تواند منافع کی یف را در روسیه نمایندگی کند.

این در حالیست که پیشتر اوکراین از سوئیس درخواست کرده بود تا حافظ منافع کی یف در مسکو باشد./ منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها