دومین روز از آخرین دور سفرهای استانی دولت به کرمان| حضور رئیس جمهور ‌بر سر مزار حاج قاسم/ ‌بازدید هوایی ‌رئیسی ‌از مناطق سیل‌زده + فیلم

کد خبر: 1167739

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر استانی به کرمان‌، صبح امروز جمعه با همراهی برخی وزیران و مسئولان استانی بعد از حضور بر مزار حاج قاسم، وارد فرودگاه جیرفت شد.

دومین روز از آخرین دور سفرهای استانی دولت به کرمان| حضور رئیس جمهور ‌بر سر مزار حاج قاسم/ ‌بازدید هوایی ‌رئیسی ‌از مناطق سیل‌زده + فیلم

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دومین روز از برنامه‌های سفر استانی به کرمان‌، ‌‌صبح امروز به گلزار شهدای کرمان رفت و ضمن تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس، بر سر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یافت و به مقام شامخ سیدالشهدای جبهه مقاومت ادای احترام کرد.

رئیسی عازم جیرفت شد

رئیس جمهور ‌بعد از حضور در گلزار شهدای کرمان ‌عازم جنوب استان شد و پس از ورود به فرودگاه جیرفت با بالگرد بازدید هوایی خود را از مناطق جنوبی استان شروع کرد.

بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر ‌است و مقرر شده ‌رئیسی با اقشار مختلف مردم جیرفت دیدار کند‌.

رئیسی

بازدید هوایی ‌از مناطق متاثر از سیل اخیر

رئیس جمهور پس از ورود به ‌وارد فرودگاه جیرفت، با ‌بالگرد بازدید هوایی ‌از مناطق متاثر از سیل اخیر، وضعیت کلی شهرستان‌های جنوب استان و مناطق پیرامونی تالاب جازموریان را آغاز کرد.

رئیسی در این سفر از مناطق جنوبی استان بازدید و در محل مصلای شهر جیرفت دیدار مردمی خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی ظهر پنجشنبه به منظور برگزاری سی و یکمین و آخرین سفر از دور اول سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان کرمان شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم این استان، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، نشست با فعالان اقتصادی استان، برگزاری شورای اداری و نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان کرمان خواهد بود./تسنیم

درددل مردم روستاهای سیل زده کرمان برای رئیس جمهور

رئیس جمهور بعد از بازدید هوایی از مناطق جنوب استان کرمان، در جمع مردم روستاهای "کوشا" و "کروچان" حضور یافت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، در جریان سفر به استان کرمان صبح امروز جمعه وارد جیرفت شد و پس از آن با بالگرد از مناطق متاثر از سیل اخیر در جنوب استان بازدید کرد.

رئیسی همچنین با حضور در روستاهایی سیل‌زده "کوشا" و "کروچان" با ساکنان این روستاها دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بازدید که حجت‌الاسلام علیدادی نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسئولان حضور داشتند، رئیس جمهور به درخواست‌ها و درددل‌های ساکنان این دو روستا را گوش داد. 

رئیس جمهور از روستای تنگه شاه بازدید کرد

رئیس جمهور در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان از روستای تنگ شاهد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیمی رئیسی صبح امروز در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان راهی مناطق جنوبی این استان شد.

حجت الاسلام رئیسی با حضور در مناطق محروم جنوب استان کرمان از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو کرد.

روستای تنگ شاه یکی از مناطقی است که رئیس جمهور در آنجا حضور یافت و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم برای رسیدگی به درخواستهای مردم را صادر کرد.

رئیس جمهور:«جازموریان» شهرستان می‌شود

رئیس جمهور شهرستان شدن «جازموریان» را اعلام کرد و گفت: اقدامات در این زمینه به سرعت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع مردم کروچان، شهرستان شدن جازموریان را اعلام کرد و گفت: با تخصیص اعتبارات و استقرار ادارات وزیر ساختهای لازم، خدمت رسانی در این منطقه محروم تسهیل می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی‌ها و کارهای مقدماتی این مساله در استان انجام شده است و استاندار کرمان هم در این خصوص نظر مساعد دارد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: در وزارت کشور شهرستان شدن جازموریان قطعی و در کمیسیون تقسیمات کشوری تصویب شده است. مقدمات این کار در دولت کار به سرعت پی گیری خواهد شد.

صبح امروز با پیگیری نماینده پنج شهرستان جنوبی، با توجه به شرایط نامساعد جوی و طوفان ریزگردها در منطقه جازموریان، هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در روستای محروم و سیل زده کروچان شهرستان رودبار جنوب فرود آمد.

 طوفان شن هم مانع از حضور رئیسی در جمع مردم روستای کروچان در جنوب کرمان نشد

رئیس‎جمهور زمستان سال گذشته که بلافاصله از سفر روسیه برای بازدید از مناطق سیل زده به جنوب کرمان رفته بود به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی موفق به بازدید از جازموریان و توابع آن نشده بود.

رئیسی

اما این بار در جریان سفر استانی به کرمان علی رغم وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و طوفان شن پس از بازدید هوایی، در میان مردم یکی از روستاهای سیل زده اطراف زهکلوت به حضور یافت و برای حل مشکلات آنها دستوراتی صادر کرد.

به گفته مردم روستاها حتی فرماندار هم تاکنون از این روستاها بازدید نکرده بود!

بازدید آیت‎الله رئیسی از روستاهای اطراف زهکلوت در جنوب کرمان در میان طوفان شن و استقبال مردم


سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم جیرفت در مصلی شهر

رئیسی: وقتی در اجتماعات مردمی هستم احساس خستگی نمی‎کنم

آیت‎الله رئیسی در جمع مردم شهرستان جیرفت: لذت من با مردم بودن، گوش کردن به سخنان مردم و رفع دغدغه‎های مردم است

رئیس‎جمهور: ساخت سد جیرفت باید سریعا به اتمام برسد وحداکثر ظرف مدت یک سال و نیم به بهره‎برداری برسد

رئیس‎جمهور: استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد

رئیس‎جمهور: استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد

 

رئیسی در جمع مردم جیرفت:استان «کرمان جنوبی» تشکیل می شود

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی بااشاره به اینکه حاج قاسم نگاه ویژه و متفاوتی به جنوب کرمان داشت، از تشکیل «استان کرمان جنوبی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع مردم جیرفت در مصلی این شهر اظهار کرد: برای دومین بار توفیق حضور در جیرفت را پیدا کردم در سفر اول فقط در مناطق سیل زده حضور یافتم و توفیق دیدار مردمی را نداشتم.

وی گفت: امروز سفر به جنوب استان کرمان را از روستاها شروع کرده و در منطقه جازموریان حضور یافتم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مردم جنوب استان کرمان متدین و انقلابی هستند و در روزهای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس خیلی خوش درخشیدند، افزود: شهید سلیمانی نگاهی ویژه و متفاوت به مردم جنوب کرمان داشت و معتقد بود که مردم این منطقه صادق، وفادار به نظام، ولایت و انقلاب هستند.

وی همچنین به مطالبه مردم در خصوص استان شدن جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مساله جنوب استان کرمان به عنوان یک استان در دستور کار دولت است و انشاالله پیگیری می‌شود این نکته بارها مطرح شده اما اجرا مهم است که با تأخیر مواجه شده است و با توجه به مطالعات و ظرفیت‌های حتماً در دستور است.

رئیس جمهور بیان کرد: من به مردم عزیز عرض می‌کنم استان جنوب کرمان حتماً تشکیل خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه علیرغم برخی از مشکلات و کاستی‌ها اما زنان و مردان این منطقه نسبت به انقلاب و رهبری معظم انقلاب خود را پیابند دیدند گفت: مردم استان کرمان و عموماً جنوب کرمان وضعیت ویژه ای دارند، خدا رحمت کند شهید سلیمانی را هر زمان در آستان قدس دیدار داشتیم به اعتبار اینکه بنده خادم امام رضا (ع) بودم صحبت می‌کردیم نسبت به جنوب کرمان یک نگاه خاص داشت.

حضور در جمع مردم بسیار ارزشمند است

وی افزود: حاج قاسم باور داشت مردم جنوب کرمان صادق و وفادار نسبت به ولایت و پایبند به خون شهدا هستند و ما هم در عرصه‌های مختلف بصیرت شما مردم را دیده‌ایم و در جاهایی که لازم است از مواضع ولایت فقیه حمایت شود مردم جنوب کرمان پیش قدم بوده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر گره‌ای از زندگی مردم باز شود بسیار ارزشمند است، افزود: برای من امروز از روزهای بسیار مبارک بود از لحظه‌ای که در جمع مردم قرار گرفتم هیچ احساس خستگی نمی‌کنم و لذت من همراه با مردم بودن و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم است.

وی عنوان کرد: مردم شهرستان جیرفت علاوه بر داشتن دانش بصیرت و زمان شناسی و همراهی با انقلاب در عرصه‌های تولید و کشاورزی حقیقتاً مردمانی تولید کننده و نقش آفرین در استقلال کشور هستند، مردم استان کرمان و جنوب این استان اهل تلاش و فعالیت و خستگی ناپذیر هستند و کشاورزی محور تلاش مردم است و این نتایج بسیاری دارد.

جنوب کرمان می‌تواند نقش قابل توجهی در استقلال محصولات استراتژیک کشاورزی داشته باشد

حجت الاسلام رئیسی گفت: نقش تولید در استقلال کشور بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید دارند اما در این زمینه موانع باید رفع شود.

وی به مساله الگوی کشت اشاره کرد و افزود: کشت شما می‌تواند در کنار اینکه منافع برای کشاورزی داشته باشد در راستای تولید کالاهای استراتژیک و استقلال غذایی کشور نیز مؤثر باشد.

رئیس جمهور افزود: از مردم جنوب کرمان می‌خواهیم در جهت استقلال و خودکفایی کشور گامی جدی بردارند. که کشاورزان ما می‌توانند نقش جدی در این زمینه داشته باشند.

سیل بند جیرفت ظرف یک سال و نیم آینده باید احداث شود

وی با اشاره به سیل خیز بودن جنوب کرمان نیز گفت: من در سفر قبل شاهد بودم سیل خسارت زیادی به مناطق جنوبی استان وارد کرده بود اما آیا راه برای اینکه بتوان این سیلاب‌ها را کنترل کرد و برای رونق کشاورزی از آب استفاده کرد وجود ندارد؟ قطعاً راهکار وجود دارد و راهش احداث سیل بند خرم یا همان سیل بند جیرفت است.

وی گفت: در مصوبات سفر حتماً تاکید می‌شود که احداث سیل بند جیرفت انجام شود این کار باید سریعاً و در طی یک سال و نیم آینده اجرا شود.

لزوم راه اندازی منطقه ویژه جازموریان

وی با اشاره به مصوبات سال‌های گذشته در خصوص منطقه ویژه جازموریان گفت: ما در مصوبات منطقه ویژه جازموریان را داریم اما هیچ اقدامی بعد از ۱۵ سال نشده و این منطقه اگر فعال شود می‌تواند تولید و اشتغال را رونق دهد ما نباید شاهد باشیم که خانواده‌های ما معطل کار بمانند.

وی بیان کرد: نکته سوم مساله جاده‌های جنوب کرمان است که باید مورد توجه قرار گیرد که باید جاده‌های امن در این منطقه توسعه یابد و مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی در خصوص معدن فاریاب نیز افزود: در خصوص خلع ید شرکت معادن فاریاب، این کار انجام شده است و انشاالله به زودی این معادن به افراد مناسب واگذار می‌شود و نگرانی مرتفع خواهد شد.

وی گفت: استان کرمان معروف است به بهشت معادن ایران، باید عزیزان تلاش کنند و در شورای اداری هم تاکید می‌کنم در مساله معادن یک تحول روی دهد، ما اداره معادن را اینگونه نمی‌پسندیم و یک کار انقلابی در معادن کرمان باید انجام شود.

منطقه ویژه اقتصادی جازموریان تشکیل می‌شود

رئیس‌جمهور در جمع مردم جیرفت:ایجاد منطقه ویژه جازموریان می‌تواند به تولید و اشتغال منطقه رونق دهد.

شرکت‌های بزرگ منطقه به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

با توجه به مطالعات گذشته باید به سرعت و جدیت عملیات احداث سد جیرفت آغاز شود.

 

رئیسی در جمع مردم بم:بمی ها بر ویرانه‌های زلزله بمی باشکوه‌تر از سابق ساختند

رئیس جمهور مردم بم را اسوه صبر و تحمل دانست و گفت: بمی ها بر ویرانه‌های زلزله بمی باشکوه‌تر از سابق ساختند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در جمع مردم بم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: یاد و خاطره جان باختگان زلزله سال ۸۲ بم را گرامی می‌داریم.

وی گفت: بم را به نام رشادت، شجاعت، ایستادگی و شهدای عالیقدرش می‌شناسیم. بم را به نام ارادت به امام حسین (ع) و عاشورا می‌شناسیم. بم همچنین به عنوان نماد سوگواری برای عزاداری حضرت سیدالشهدا شناخته شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم بم بر ویرانه‌های زلزله، بمی باشکوه‌تر از سابق ساختند و مردمی هستند که آنها را با ویژگی صبر و تحمل و بردبار می‌شناسیم.

مردم بم دارای فرهنگ تولید هستند

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی مرغوب و شاخص در این شهر افزود: مردم بم دارای فرهنگ غنی تولید در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف هستند و امروز خرمای بم زبانزد است.

رئیسی ضمن تشکر از مردم بم افزود: تولید و محصولات در این منطقه در جایگاه ممتازی قرار دارد و صنایعی که در بم برپا شد و کارهای جدید تولیدی بسیار ارزشمند است.

حمایت از تولید در دستور کار است

وی با تاکید بر حمایت از تولید گفت: محور ما امروز محور تولید است و رهبری فرمودند امسال سال تولید و اشتغال آفرینی و کار دانش بنیان است که در بم کارهای خوبی در این منطقه انجام شده است.

وی گفت: در این مسیر وظیفه دولت حمایت کردن است و حتماً از تولید کنندگان و به ویژه در بحث خرما حمایت جدی انجام می‌شود و کشاورز باید احساس کند که برای او کشاورزی به صرفه است و تمام تلاش ما همین پشتیبانی و حمایت است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش مسئولان استانی برای حل مشکلات بم افزود: خدمت به مردم افتخاری است که نصیب ما شده است و باید در مناطقی که دستگاه‌های دولتی مستقر نشده اند در اسرع وقت اقدامات لازم برای استقرار دستگاه‌ها و خدمت دادن به مردم انجام شود.

وی با اشاره به زلزله بم و وجود معلولان در این شهر گفت: بخش بهزیستی و خدمت به معلولان در بم باید فعال‌تر شود اینجا یک بهزیستی فعال‌تر از سطح کل استان می‌طلبد و همین مساله در بحث کشاورزی نیز صادق است و باید جهاد کشاورزی فعال‌تر از سطح استان وجود داشته باشد.

لزوم استفاده از نیروهای بومی در ادارات

رئیس جمهور افزود: مساله اشتغال برای ما بسیار مهم است امروز تحصیل کرده‌های بمی بسیار هستند و ایجاد زمینه‌های کار و فعالیت در شهرستان باید در اولویت باشد و استفاده از نیروهای بومی در ادارات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص خواست مردم برای استان شدن نیز گفت: این مساله نیاز به کار مطالعاتی و توجه به شاخص‌هایی دارد که کار کارشناسی در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: کمبودهای بم را باید احصاء کنیم و مشکلات را جبران کنیم. امروز در دولت مردمی خواست مردم بسیار مهم است و مشکلات مردم باید رفع شود.

عدالت محوری در دستور کار دولت است

وی در خصوص رعایت عدالت نیز گفت: مردم فرهیخته این منطقه بدانند که همراه عدالت محوری کار دولت و تکلیف آور است و ما در دولت تمام مأموریت خود را بر مبنای اجرای عدالت گذاشته ایم.

وی گفت: من مأموریتی جز اجرای عدالت ندارم، در بودجه ۱۴۰۱ محور را در ظرفیت‌ها و تقسیم ظرفیت‌های کشور و اجرای عدالت دیدیم.

وی بیان کرد: مستند ما در اجرای عدالت آمایش سرزمینی است و هر کجا محرومیت وجود داشته باشد کار بیشتری هم انجام می‌شود.

 رئیس‎جمهور در جمع مردم شهرستان بم: ماموریتی جز تحقق عدالت در دولت نداریم

در بودجه ۱۴۰۱ نیز محور را در تقسیم ظرفیت‎های کشور با محوریت عدالت گذاشتیم و تصمیم‎گیری‎ها مستند به آمایش سرزمینی بود تا هرجا محرومیت بیشتر است، بیشتر توجه شود.

رئیسی: تحقق عدالت نیروهای تحول‌گرا نیاز دارد

رئیس جمهور در دیدار نخبگان و خانواده ایثارگران استان کرمان:

ما در دولت محور کار را عدالت و سند بودجه ۱۴۰۱ را نیز براساس مولفه‌های تحقق عدالت قرار داده ایم که آمایش سرزمینی را مستند بر آن گذاشتیم.

وصف مردمی بودن را برای دولت لازم می‌دانیم و در تمامی تصمیمی سازی‌ها نقش مردم همواره مهم بوده و خواهد بود.

نقش مردم در همه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مهم و تعیین کننده است

رئیس جمهور: در موضوع انتصابات؛ مشورت آری، دخالت یا تاثیر پذیری بدون احساس مسئولیت هرگز

 

رئیس جمهور:کشور را به اخم یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه میز مذاکره را ترک نکرده و به صورت منطقی مذاکرات را دنبال می کنیم، گفت: هرگز کشور را به اخم یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست با نخبگان و خانواده ایثارگران استان کرمان اظهار کرد: بیان نکات و پیشنهادات و نقدها برای دولت مفید است.

وی با اشاره به اینکه چهار پایه نظام ما اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امروز مهم‌ترین معروف در جامعه ما عدالت است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: باید عدالت بر توسعه یافتگی‌های ما سایه بیفکند و همه تلاش کنیم توسعه یافتگی در پرتوی عدالت شکل بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه یافتگی در جوامع توسعه یافته همه جانبه نیست، گفت: آنها بیشتر در زمینه اقتصاد پیشرفت کرده‌اند در صورتی که در زمینه‌های اخلاقی و معنویت مشکل دارند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین بحران امروز غرب مشکل ترک خانواده و بی توجه به مسئله خانواده است و زشت‌ترین گناهان به عنوان شاخص تمدنی تعریف می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما معتقدیم باید پیشرفت جامعه در پرتوی عدالت باشد چنانچه که رهبری هم در این زمینه تاکید فرموده اند و محور بیانیه گام دوم هم اجرای عدالت است.

نیازمند نیروهای تحول گرا هستیم

رئیسی گفت: ما هم در دولت محور کار و سند بودجه ۱۴۰۱ را بر مبنای عدالت گذاشته‌ایم و بررسی می‌شود که کدام مناطق به صورت نسبی پیشرفته‌تر است و کدام مناطق محرومیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام این کار در اجرا آسان نیست، افزود: به لطف خدا و شهدا امیدواریم گام‌های مفیدی بر داریم. برای اجرای عدالت قوانین، مجریان و داوری‌های باید عادلانه باشد.

رئیسی بیان کرد: پرچم هدایت امروز دست رهبری است؛ عدالت باید به صورت عینی و عملی تحقق یابد که به کمک مردم باید انجام شود نقش مردم بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی گفت: ما در جهت تحول و توجه به عدالت نیروهای تحول گرا نیاز داریم. تاکید بر استفاده از نیروهای جوان تحول گرا و انقلابی داریم که در میدان حاضر باشند. در این رابطه نیروهای بومی اولویت دارند.

وی عنوان کرد: استفاده از نیروی جوان کارآمد و بومی حتماً در کارها اولویت دارد چرا که انگیزه بیشتری دارند و دغدغه‌های رفت و آمد، ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنا به تاکید رهبری نمایندگان نباید در امور انتصابات دخالت نکنند و من هم به مدیران گفته‌ام که از نماینده‌ها مشورت بگیرید اما خود تصمیم بگیرید و استقلال در تصمیم را مخدوش نکنید.

همه اتباع بیگانه باید دارای شناسه باشند

وی عنوان کرد: نسبت به موضوع مهم مربوط به اتباع بیگانه گفته‌ام برای همه اتباع شناسه ایجاد شود و اتباع بیگانه ای بدون شناسه در کل کشور نباشد.

رئیسی عنوان کرد: وضعیت تحصیل، کار، ازدواج، طلاق و جابجایی در شهرها باید تحت نظر باشد؛ این کار در وزرات کشور آغاز شده و پیشرفت هم داشته است. سازمان ملی مهاجرین تشکیل می‌شود که آغاز کار باید از طریق شناسه انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استان کرمان، کشاورزی است که باید موانع در این زمینه رفع شود، بیان کرد: باید کاری کنیم که کشاورزی در روستا به صرفه باشد.

وی عنوان کرد: چنانچه الگوی کشت را به سمت تأمین کالاهای اساسی ببریم، استقلال کالاهای اساسی در کشور تضمین می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در گذشته به خوبی ایجاد نشده است، افزود: نیروگاه‌هایی که در سال‌های قبل باید ساخته می‌شد را نساخته‌اند اما بالاخره باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و در این زمینه همه بدنه دولت کار کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی رهبری دستور می‌دهد همه باید در میدان مجری باشیم، افزود: حاج قاسم گاهی با مشکلی مواجه می‌شد اما تصمیم می‌گرفت مشکل را برطرف کند و همیشه به دنبال رفع مشکل و در فعالیت‌های خود مصمم بود.

لزوم توجه ویژه به گردشگری مقاومت در کرمان

رئیسی همچنین به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان اشاره و عنوان کرد: کرمان یک استان تاریخی، فرهنگی و با تمدن غنی است و حالا مساله مهم گردشگری مقاومت هم به ظرفیت‌های آن اضافه شده است.

وی گفت: مقاومت بر گردشگری غالب شده است و وزارت گردشگری موظف است گردشگری مقاومت استان را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان کرمان را معادن دانست و گفت: معادن باید دست افراد کاربلد، دلسوز و انقلابی باشد که خام فروشی نکنند و بخشی از درآمدها هم در استان کرمان هزینه شود.

رئیس جمهور گفت: در حالی برخی معادن تعطیل است که جوانان انقلابی آماده کار هستند. در این حوزه در کنار بهره برداری معادن بحث انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها برای رفع محرومیت از استان مورد تاکید است.

رئیسی ادامه داد: در گذشته جهاد سازندگی در جهاد کشاورزی ادغام شد اما بنده گفتم که جهاد سازندگی را باید احیا کرد.

وی گفت: جریان جهادی در کشور وجود دارد و جوانان در حال انجام کارهای جهادی هستند. شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شده است تا هدایت، حمایت و نظارت بر گروه‌های جهادی انجام شود و در صورت نیاز دولت بتواند حمایت کند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای جدی قانون جمعیت و تعالی خانواده اظهار کرد: مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان کرمان نداریم؛ مرکز مبارزه با مواد مخدر یا بهزیستی باید اعتبار آن را درنظر بگیرد این مساله بسیار مهم و از ضرورت‌ها و فوریت‌ها است.

رئیس جمهور عنوان کرد: در بانک‌ها شورای فقهی تشکیل شده است اما اساساً مساله اساسی اصلاح نظام بانکی است؛ قبلاً کارهایی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست. در شورای فقهی ارتباطات بانک‌ها با بانک مرکزی و با مردم مورد نظر است.

پیشرفت کشور را به مذاکرات وابسته نکرده‌ایم

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تهدید و تحریم از جانب دشمنان وجود دارد اما ما پیشرفت کشور را به این مسائل وابسته نکرده‌ایم. مذاکره با جهان در حال انجام است و کار با منطق دنبال می‌شود؛ میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم اما کشور را هم معطل نمی‌کنیم. کشور را به اخم و یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات نفتی و غیرنفتی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به خوبی در حال انجام است، افزود: اصلاح اقتصادی قبلاً اگر انجام می‌شد کم هزینه تر بود اما امروز آن را دنبال می‌کنیم و یقین بدانید به لطف خداوند مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت این را با علم عرض می‌کنم که آینده روشن است.

وی ادامه داد: با هدایت رهبر معظم انقلاب و حرمت شهدا امور پیش خواهد رفت دغدغه مندی مردم بسیار مبارک است و نشان می‌دهد که جامعه ما حس دارد.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولت، دولت مردمی است، همه ما نسبت به هر کجی باید حساس و پیگیر باشیم و با اراده مردم و مسئولان وضعیت بهتر می‌شود.

وی اظهار کرد: ما باید اعتقاد داشته باشیم علی رغم همه این تهدیدها و مشکل‌ها که ما می‌توانیم موفق باشیم و پیشرفت کنیم.

 رئیس‌جمهور: خیلی کارها در سالهای قبل باید انجام می‌شد که انجام نشده ولی باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم

رئیسی در شورای اداری کرمان:پی گیری جدی اجرای مصوبات سفر کرمان/کشاورزی در روستاها به صرفه شود

رئیس جمهور گفت: مصوبات سفر به این استان برحسب کارهای کارشناسی ابلاغ خواهد شد و اجرای آن به صورت جدی پی گیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: مصوبات سفر به این استان برحسب کارهای کارشناسی ابلاغ خواهد شد. آنچه ابلاغ می‌شود با نگاه به اولویت‌ها باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه برای باز کردن گره‌ها نیازمند روحیه جهادی هستیم، گفت: کرمان به روحیه جهادی نیاز دارد، این وضعیت زیبنده استان کرمان نیست و یک کار مدیریتی نیاز است که با تلاش مشکلات حل شود.

معادن غیرفعال کرمان هر چه سریع‌تر فعال شود

رئیس جمهور بیان کرد: کسانی که روحیه جهادی و تحولی دارند باید تقویت شوند، بخش دولتی باید بخش خصوصی را تحویل بگیرد و راه را باز کند.

رئیسی با اشاره به اینکه نیازمند اقدام و عمل جدی در کرمان هستیم، افزود: چندین معدن در این استان داریم؛ چرا به بهره برداری نرسیده است دست چه کسی است؟ باید کار انقلابی انجام شود. معادن را بررسی کنید نباید زمان بگذرد.

وی عنوان کرد: برای اینکه زمینه اشتغال و کار فراهم شود باید کارها را با سرعت انجام داد. شورای معادن سریع پیگیری کند که چرا ۲۰۰ معدن غیرفعال در کرمان داریم؟ دست هر کسی است، بگیرید و فعالش کنید.

رئیسی با اشاره به سیل خیز بودن جنوب کرمان و جیرفت، گفت: در این منطقه با هر بارندگی امکان وقوع سیلاب وجود دارد و این مساله نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها مهیا نیست و این مسائل باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت مساله آب در کرمان تاکید کرد: مسائل در این حوزه باید به سرعت پی گیری و اقدامات لازم انجام شود. همه باید پای کار بیایند و مردم هم باید حس کنند که کاری انجام شده است.

رئیس جمهور در خصوص اتباع بیگانه عنوان کرد: تمامی اتباع باید شناسه قطعی داشته باشند و اطلاعات آنها در هر جابجایی ثبت و ساماندهی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: بودجه حوادث غیرمترقبه در استان باید پیگیری شود تا مشکلات آنها مرتع شود و اعتبارات پرداخت شود.

کشاورزی در روستاها باید به صرفه شود

رئیسی عنوان کرد: استان کرمان شهر تمدنی، با فرهنگ غنی است اما الان گردشگری مقاومت در آن پررنگ شده است، زیرساخت‌ها باید انجام شود تا مسائل موجود در این زمینه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در کل استان کرمان با مساله حاشیه نشینی مواجه ایم، افزود: کشاورزی باید در روستاها به صرفه شود و در این راستا باید مشوقاتی ارائه شود تا کشاورز انگیزه پیدا کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در جنوب کرمان کشاورزان به سمت کشت کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور بروند، افزود: وظیفه ما خدمتگذاری به مردم است، ۴۳ سال از انقلاب گذشته است؛ کارهایی انجام شده و کارهایی زیادی مانده است مردم از ما انتظاراتی دارند و باید مشکلات مردم را حل کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات سفر به جد دنبال می‌شود، افزود: باید کارها را با رویکرد مکتب حاج قاسم انجام دهیم باید بگوییم «ما می توانیم»، نباید بگوییم ما نمی‌توانیم و فقط منتظر بودجه یا نیروی انسانی باشیم بلکه باید حرکت و تلاش کرد.

لزوم توجه ویژه به دلالت‌های مدیریتی عاشورا

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که کم روی آن کار شده، دلالت‌های مدیریتی عاشورا است. حرکت‌های تصادفی در عاشورا وجود ندارد بلکه همه چیز برنامه ریزی شده است. تمام تلاش این است که عاشورا بماند تا منشأ تحولات در عالم هستی بشود.

رئیسی عنوان کرد: مکتب حاج قاسم در تداوم مکتب امام حسین (ع) و عاشورا است، او ثابت کرد که چگونه می‌توان از تهدید فرصت ساخت و با برنامه ریزی و کار راهبردی پیش رفت. باید ابعاد مکتب سلیمانی شناخته شود و بر اساس آن حرکت کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فعالیت‌ها فقط نباید با نام فرد خاصی تمام شود، گفت: مهم این است که کار انجام شود چرا که در نهایت اخلاص در عمل، مجاهدت و مردم داری باقی می‌ماند.

وی گفت: در عاشورا مساله توجه به مردم مشهود است؛ اینها دلالت‌های مدیریتی است. در تاریخ نداریم که امام حسین (ع) فردی را به اجبار نگه دارد؛ بلکه فرد با اختیار و بینش خود انتخاب کردند، اینها در دلالت‌های مدیریتی بسیار مهم است.

رئیسی گفت: امروز هر گره‌ای که از کار مردم باز شود، رهبری راضی است و باید به دنبال رضایت خداوند و رهبری باشیم.

رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمان: شورای عالی معدن در اسرع وقت و بصورت انقلابی مشکلات معادن غیر فعال را حل کند

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها