رئیسی در جمع مردم بم: حمایت از تولید در دستور کار است

کد خبر: 1167804

رئیس جمهور مردم بم را اسوه صبر و تحمل دانست و گفت: بمی ها بر ویرانه‌های زلزله بمی باشکوه‌تر از سابق ساختند.

رئیسی در جمع مردم بم: حمایت از تولید در دستور کار است

 

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در جمع مردم بم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: یاد و خاطره جان باختگان زلزله سال ۸۲ بم را گرامی می‌داریم.

وی گفت: بم را به نام رشادت، شجاعت، ایستادگی و شهدای عالیقدرش می‌شناسیم. بم را به نام ارادت به امام حسین (ع) و عاشورا می‌شناسیم. بم همچنین به عنوان نماد سوگواری برای عزاداری حضرت سیدالشهدا شناخته شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم بم بر ویرانه‌های زلزله، بمی باشکوه‌تر از سابق ساختند و مردمی هستند که آنها را با ویژگی صبر و تحمل و بردبار می‌شناسیم.

مردم بم دارای فرهنگ تولید هستند

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی مرغوب و شاخص در این شهر افزود: مردم بم دارای فرهنگ غنی تولید در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف هستند و امروز خرمای بم زبانزد است.

رئیسی ضمن تشکر از مردم بم افزود: تولید و محصولات در این منطقه در جایگاه ممتازی قرار دارد و صنایعی که در بم برپا شد و کارهای جدید تولیدی بسیار ارزشمند است.

حمایت از تولید در دستور کار است

وی با تاکید بر حمایت از تولید گفت: محور ما امروز محور تولید است و رهبری فرمودند امسال سال تولید و اشتغال آفرینی و کار دانش بنیان است که در بم کارهای خوبی در این منطقه انجام شده است.

وی گفت: در این مسیر وظیفه دولت حمایت کردن است و حتماً از تولید کنندگان و به ویژه در بحث خرما حمایت جدی انجام می‌شود و کشاورز باید احساس کند که برای او کشاورزی به صرفه است و تمام تلاش ما همین پشتیبانی و حمایت است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش مسئولان استانی برای حل مشکلات بم افزود: خدمت به مردم افتخاری است که نصیب ما شده است و باید در مناطقی که دستگاه‌های دولتی مستقر نشده اند در اسرع وقت اقدامات لازم برای استقرار دستگاه‌ها و خدمت دادن به مردم انجام شود.

وی با اشاره به زلزله بم و وجود معلولان در این شهر گفت: بخش بهزیستی و خدمت به معلولان در بم باید فعال‌تر شود اینجا یک بهزیستی فعال‌تر از سطح کل استان می‌طلبد و همین مساله در بحث کشاورزی نیز صادق است و باید جهاد کشاورزی فعال‌تر از سطح استان وجود داشته باشد.

لزوم استفاده از نیروهای بومی در ادارات

رئیس جمهور افزود: مساله اشتغال برای ما بسیار مهم است امروز تحصیل کرده‌های بمی بسیار هستند و ایجاد زمینه‌های کار و فعالیت در شهرستان باید در اولویت باشد و استفاده از نیروهای بومی در ادارات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص خواست مردم برای استان شدن نیز گفت: این مساله نیاز به کار مطالعاتی و توجه به شاخص‌هایی دارد که کار کارشناسی در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: کمبودهای بم را باید احصاء کنیم و مشکلات را جبران کنیم. امروز در دولت مردمی خواست مردم بسیار مهم است و مشکلات مردم باید رفع شود.

عدالت محوری در دستور کار دولت است

وی در خصوص رعایت عدالت نیز گفت: مردم فرهیخته این منطقه بدانند که همراه عدالت محوری کار دولت و تکلیف آور است و ما در دولت تمام مأموریت خود را بر مبنای اجرای عدالت گذاشته ایم.

وی گفت: من مأموریتی جز اجرای عدالت ندارم، در بودجه ۱۴۰۱ محور را در ظرفیت‌ها و تقسیم ظرفیت‌های کشور و اجرای عدالت دیدیم.

وی بیان کرد: مستند ما در اجرای عدالت آمایش سرزمینی است و هر کجا محرومیت وجود داشته باشد کار بیشتری هم انجام می‌شود./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها