رئیس جمهور: دور دوم سفرهای استانی متفاوت خواهد بود

کد خبر: 1167815

رئیس جمهور گفت: دور دوم سفرهای استانی متفاوت خواهد بود که رویکرد آن اعلام می شود.

رئیس جمهور: دور دوم سفرهای استانی متفاوت خواهد بود

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان با اشاره به پایان دور اول سفرهای استانی گفت: دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت متفاوت خواهد بود.

وی در خصوص تفویض اختیارات به استانداران گفت: در این زمینه به وزرا گفته‌ام که آنچه که اختیارات در استان‌ها نیاز است واگذار کنند و مواردی که ضرورت داشته باشد در دولت مطرح می‌کنیم و به طور خاص در کرمان که استان معدنی است حتماً اختیارات مورد نیاز تفویض می‌شود که استان بتواند مشکلات را در این زمینه رفع کنند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: نسبت به مساله آب در استان کرمان گزارش مفصلی از سوی وزیر نیرو اعلام شد، ما طرح‌های آبرسانی که در استان کرمان داشتیم شامل؛ آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تکمیل آبرسانی به کرمان زرند و سیرجان همچنین انتقال آب به شهرهای شمالی و تکمیل سدهای استان است.

وی از تکمیل بند خاکی شهرستان شهربابک و احیا و مرمت قنوات استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در شمال در کنار انجام طرح‌های آبخیزداری به عنوان دیگر طرح‌های حوزه آب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دید گاه ما این است که علیرغم کاهش نزولات آسمانی در کشور اگر با مدیریت خوب آب مواجه باشیم مشکلات نیز کاهش می‌یابد که در استان کرمان نیز همین مساله صادق است.

وی گفت: در زمینه مدیریت برق در کشور مشاهده کردید که با وجود اینکه در سال گذشته قطعی برق وجود داشت و مردم گاهاً متضرر می‌شدند اما در سال جاری با مدیریت مناسب برق شاهد قطعی برق در بخش خانگی نبودیم. در زمینه آب نیز باید همین مساله اتافق افتاد و مدیریت آب در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص مصوبات سفر به کرمان نیز گفت: در مجموع ۲۱۶ مصوبه در شورای اداری تصویب شده است که شامل مصوبات در بخشهای مختلف است که در بحث آب، خاک و کشاورزی ۶۲ مصوبه در شورای اداری تصویب شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به وجود مدارس کانکسی در استان کرمان گفت: تصمیمات لازم برای توسعه احداث مدارس مستحکم و حذف مدارس کانکسی هم اتخاذ شده است و ۳۵۰ مرکز آموزشی در استان در این چارچوب احداث می‌شود.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز نیمه تمام نیز ۱۷ مصوبه داشتیم، در سراسر استان بیمارستان‌های نیمه تمام وجود دارد و که درصدی انجام شده و بقیه مانده است که باید در اسرع وقت تکمیل و در چرخه خدمت به مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: نسبت به اشتغال در استان که از مسائل محوری است قرار شد هم استاندار دنبال کنند و هم وزیر صمت مصوبات را پیگیری کنند، تأسف آور است این ذخایر معدنی در استان وجود دارد و در کنار این ظرفیت‌ها بیکاری و مشکلات مالی هم داریم.

وی به تصویب ۱۲ مصوبه در بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: در حوزه رفاهی و اجتماعی نیز ۱۹ مصوبه و صنعت و معدن ۶ مصوبه تصویب شده است.

وی در خصوص پرداخت سهم معادن بزرگ به استان کرمان نیز گفت: در استان برخی از معادن که خوب برداشت و درآمد دارند سهم استان را پرداخت نمی‌کنند این معادن باید ۱۵ درصد به استان پرداخت کنند در راستای رفع مشکلات و توسعه یافتگی استان این بودجه هزینه شود.

وی از استاندار کرمان و معاون اجرایی رئیس جمهور خواست پیگیری لازم برای اجرای مصوبات را انجام دهند و گفت: رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش کلیدی دارند و از رسانه‌های می‌خواهیم نظارت دقیق بر اجرای مصوبات داشته باشند./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها