عضو خبرگان رهبری: سیاه‌ و سفیدنمایی مطلق پسندیده نیست

کد خبر: 1168214

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاه نمای مطلق و سفید نمای مطلق برای خبرنگاران پسندیده نیست اگر سخنی بیان می شود باید با صداقت و اگر نقدی است با پیشنهاد سازنده همراه باشد.

عضو خبرگان رهبری: سیاه‌ و سفیدنمایی مطلق پسندیده نیست

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاه نمای مطلق و سفید نمای مطلق برای خبرنگاران پسندیده نیست اگر سخنی بیان می شود باید با صداقت و اگر نقدی است با پیشنهاد سازنده همراه باشد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: امسال روز خبرنگار با سالروز واقعه عاشورا مصادف شده بود؛ واقعه‌ای که به‌عنوان تاثیرگذارترین خبر شناخته می‌شود و امروز آوازه خبر کربلا تا آن در جوامع مختلف منتشر شده است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای رسانه اضافه کرد: خبرنگاری شغل سخت و پیچیده‌ای است و  در حوادث و برنامه‌های مختلف علی‌رغم تلاش‌های فراوان خبرنگاران، کمتر از این قشر یاد می‌شود در حالی که آنها جانشان را در طبق اخلاص می‌گذارند و پای به پای حادثه در محل حضور دارند تا ماهیت حادثه را به مردم مخابره کنند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه در جهان امروز بشر به خبر نیازمند است، افزود: رابطه خبر و انسان ناگسستنی است و از روزی که بشر، گل سرسبد عالم حقیقی پا به عرصه وجود گذاشته، وجود او با خبر و خبررسانی آغاز گشته است.

حسینی بوشهری باتاکید براینکه امروز نقش خبرنگاران بیش از صلاح‌های مانند موشک و بمب هسته‌ای است، تصریح کرد: خبرنگاران با تولید و انتشار خبر می‌توانند شرایط جامعه را عوض کنند.

وی بابیان اینکه دشمن با تبلیغات، تحریم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای درصدد است فکر و شناخت اداراکی جامعه ما تحت تاثیر قرار دهند، ادامه داد: تلاش دشمنان بر این است تا نسل جوان را تحت تاثیر قرار دهند، تا جایی که شهید را جلاد و جلاد را شهید معرفی می‌کنند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: خبرنگاران از میان هزاران خبر تعدادی را خوشه‌چین، گلچین و برجسته می‌کنند و در جامعه منتشر می‌کنند؛ بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی خبر آن نوع تاثیری است که بر افکار مخاطب دارد.

به گفته حسینی بوشهری، اخبار محکم استوار و بدون صوتی باید به جامعه منتقل شود خبر ها باید به گونه ای باشد که مورد اعتماد مخاطب و جامعه باشد و مثل فضای مجازی نباشد که اخبار بدون سند و اعتبار در آن منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی خبرنگاران سیاه‌نمایی و سفید نمای مطلق می کنند، گفت: سیاه نمای مطلق و سفید نمای مطلق برای خبرنگاران پسندیده نیست اگر سخنی بیان می شود باید با صداقت و اگر نقدی است با پیشنهاد سازنده همراه باشد، تنها نقد را گسترش دادن نقد در فضای جامعه سودی به حال کسی ندارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در فضای فرهنگی سیاسی اجتماعی و دینی ما خبر بیشترین تاثیر گذاری را دارد، ادامه داد: وارانه انتقال دادن خبر می‌تواند مثل یک بمب در هر جامعه اثر بگذارد و دل مردم را دچار اضطراب کند.

حسینی بوشهری بابیان اینکه خبرنگار باید مورد وثوق و اطمینان باشد، گفت: خلاقیت، پرهیز از سبک‌های کلیشه‌ای و نوآوری از ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه خبرنگاران قرار بگیرد تا برای مخاطبان جذاب باشد.

وی سرعت، دقت و صحت از ویژگی‌های خبرنگار نقش‌آفرین است، اظهار کرد: خبرنگاران در معرفی متخلف به جامعه باید حرمت انسانی او را حفظ کنند چراکه اگر حرمت افراد را حفظ نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها