معاون رئیس جمهور: به خواسته‌های نابه‌حق طرف‌های مذاکره‌کننده تن نمی‌دهیم

کد خبر: 1168464

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:ما اهل مذاکره هستیم اما تن به ذلت نمی‌دهیم و از موضع قوت و قدرت منافع مردم را پیگیری می‌کنیم و به خواسته‌های نابه‌حق طرف‌های مذاکره‌کننده تن نمی‌دهیم.

معاون رئیس جمهور: به خواسته‌های نابه‌حق طرف‌های مذاکره‌کننده تن نمی‌دهیم

قزوین معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:ما اهل مذاکره هستیم اما تن به ذلت نمی‌دهیم و از موضع قوت و قدرت منافع مردم را پیگیری می‌کنیم و به خواسته‌های نابه‌حق طرف‌های مذاکره‌کننده تن نمی‌دهیم.

سیدمحمد حسینی دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در یادواره خبرنگار شهید رضا طاهرخانی و شهدای رسانه استان قزوین که در سالن امام علی (ع) اداره ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا پیشگامان جهاد تبیین بودند و امیدواریم ۱۰ خبرنگار شهید استان قزوین الگوی خبرنگاران حال حاضر باشند.

وی با اشاره به قرارگیری در موقعیت فرهنگی جنگ نرم، افزود: امروز که در حال گذر از جنگ نرم هستیم، باید تلاش کنیم که فرمان رهبر معظم انقلاب را اجرا کنیم. در آن زمان رزمندگان با اشاره رهبر معظم انقلاب، جان خود را در طبق اخلاص قرار می‌دادند و امروز رهبری فرمان جهاد تبیین را صادر کردند و باید ما هم در این زمینه تلاش کنیم و خبرنگاران نیز در زمینه جهاد تبیین پیشگام باشند.

این مسئول بابیان اینکه تاکستان و استان قزوین ظرفیت‌ها و افتخارات زیادی دارد، افزود: شهید رجایی افتخار قزوین است و معلمی بود که معلم همگان شد، این شهید در کنار شهید باهنر مثل ۲ کبوتر بودند که شهادت‌شان یکی شد و دیگر شهدای استان نیز از قبیل شهید لشگری که ۱۸ سال در اسارت بود اسطوره مقاوت شد.

وی عنوان کرد: آزادگان سال‌ها اسارت و سختی‌ها را تحمل کردند و نباید آن‌ها را فراموش کنیم و باید دائم به ما تلنگر بخورد و از شهدا، جانبازان و رزمندگان یاد کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود.

معاون رئیس جمهور گفت: امروزه وقتی این رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها بازگو می‌شود خیلی‌ها تصور می‌کنند داستان و افسانه است و اگر این فرهنگ فراموش شود دچار درگیری و آسیب می‌شویم و باید این روحیه در جامعه زنده بماند.

حسینی افزود: روحیه فداکاری همیشه نیاز است و گاهی باید با حیثیت و آبروی خود وارد شد مانند کاری که دولت کرد و با آبروی خود برای اصلاح اقتصادی اقدام کرد که درنهایت به نفع مردم کار کرد هرچند در کوتاه‌مدت تلاطمی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این کار، ۳۰ سال زمین‌مانده بود و رضای خدا بود که انجام شود و دولت برای اصلاح اقتصادی آبروی خود را گذاشت و باید درراه خدا از ملامت کنندگان باکی نداشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تشکر از زحمات خبرنگاران که حقیقت نگر هستند و روشنگری می‌کنند، گفت: نقد که از باب خیرخواهی و مشفقانه است و برای اغراض و امراض نیست برای جامعه نیاز است و وظیفه ما است که از زحمت کشان واقعی این عرصه تلاش کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم خبرنگاران در این شرایط با آن عهد و پیمان تجدید میثاق کنند و تبیین کنند که دولت در چه شرایطی امور را بر عهده گرفت و امروز در چه شرایطی هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز به کار دولت بسیاری بیان می‌کردند که چگونه دولت می‌خواهد کار کند چون با چالش‌های جدی در بخش‌های مختلف ازجمله پرداخت حقوق کارکنان، فروش نفت باوجود تحریم‌ها، شیوع کرونا و ندادن واکسن به ایران مواجه است.

این مسئول عنوان کرد: با وجود این صحبت‌ها رئیس‌جمهور به‌محض رأی آوردن، کار را شروع کرد و با اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته و ورود واکسن، از مرحله بحرانی کرونا که ۷۰۰ نفر فوت می‌کردند گذشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دولت در حوادث غیرمترقبه همه مسئولان احساس مسئولیت می‌کنند و برای کمک به مردم وارد میدان می‌شوند حتی اگر رئیس‌جمهور در کرملین باشد بلافاصله در کنار مردم حضور می‌یابد تا مردم احساس کنند مسئولان غمگسار آن‌ها هستند. وقتی این روحیه در رئیس‌جمهور باشد همه وزرا، استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز برای کار کردن احساس مسئولیت می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به گشایش‌های صورت گرفته در این دولت، افزود: به‌رغم همه مشکلات و برخی صحبت‌ها، سیاست همسایگی خوب جواب داده است و از همسایه‌ها شروع کردیم و صادرات رونق گرفته است. صادرات کشور حتی به اروپا دو برابر شده و ۲۱۳ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: دولت از ماه اول کار، ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را پرداخت کرده و با کسری بودجه و رشد تورمی سنگینی نیز مواجه بوده و تلاش کرده تحریم‌ها را دور بزند.

حسینی افزود: امروز بیش از یک‌میلیون بشکه نفت می‌فروشیم و سعی می‌کنیم منابع بلوکه‌شده کشور را برگردانیم و بدهی‌ها را حتی به صندوق‌هایی بپردازیم که دچار ورشکستگی شده‌اند.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ درصد بودجه کشور را صرف هزینه‌های عمرانی کردیم ولی الان در کنار هزینه‌های روزمره که روزبه‌روز افزایش می‌یابد طرح‌های بزرگی نیز اجرا می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان از یک دهه گذشته که سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نوشته شد قرار بود اجرا شود که این دولت پذیرفت آن را اجرا کند و از ابتدا اعلام کرد موافق هستیم و الان هم این کار شروع‌شده است که هزینه داشت.

وی بابیان اینکه ما در شرایط بحران جهانی هستیم، افزود: جنگ اوکراین در اروپا و ترکیه و روسیه آثار تورمی باقی گذاشته و تأمین غذا، گندم و سوخت دشوار شده و از امروز آمریکایی‌ها برای زمستان نگران تأمین سوخت هستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به انتقادات در تأمین کالاهای اساسی، افزود: در اولین جلسه دولت امسال تصمیم گرفته شد خرید گندم گران‌تر از سال قبل تقریباً حدود ۲ برابر بیشتر صورت گیرد و تاکنون هفت میلیون تن گندم خریداری و ذخیره‌شده که اقدام بزرگی در تأمین کالای اساسی است.

وی گفت: این درحالی‌که است که در بحران اخیر در اروپا و کشورهای پیشرفته، مردم فروشگاه‌ها را غارت کردند ولی در اینجا دولت هرروز جلسه و برنامه داشت تا وضعیت بازار را کنترل کند.

این مسئول افزود: مسئولان کشور بی‌تفاوت نیستند و وضعیت مردم را می‌بینند و شخص رئیس‌جمهور در سفر کرمان به‌ فضاها و کپرهای رفتند که امکان ایستادن هم نداشتند.

وی گفت: رئیس‌جمهور از نزدیک مشکلات را می‌بینند و برای حل آن‌ها تلاش می‌کنند و خوشبختانه آرامشی دارد برقرار می‌شود و این مسائل و مشکلات همه‌جا هست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: رسانه‌ها واقعیت‌ها را بیان کنند که الان روحیه جهادی حاکم است و سفرهای استانی با کمترین هزینه و بیشترین فایده انجام می‌شود.

حسینی در خصوص مذاکرات، گفت: ما اهل مذاکره هستیم اما تن به ذلت نمی‌دهیم و از موضع قوت و قدرت منافع مردم را پیگیری می‌کنیم و به خواسته‌های نابه‌حق طرف‌های مذاکره‌کننده تن نمی‌دهیم.

حسینی افزود: تلاش دولت هم خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم پیگیری مذاکرات است و اگر مذاکرات به نتیجه رسید و یا اگر هم نرسید، منافع مردم با جدیت و کار و تلاش پیگیری می‌شود.

این مسئول گفت: الان در کشور همگرایی وجود دارد و کسی از حاکمیت دوگانه حرف نمی‌زند و همه در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب برای خدمت تلاش می‌کنند بنابراین باید در کنار هم در خدمت به مردم اقدام کنیم و خود رئیس‌جمهور در این زمینه نمونه هستند.

حسینی افزود: رئیس‌جمهور در یک سال گذشته ثابت کرده روحیه مردمی و اخلاص دارد و از همه نخبگان و صاحب‌نظران برای خدمت به مردم کمک می‌گیرد.

وی بابیان اینکه دولت برای حل مشکلات در بخش‌های مختلف تلاش می‌کند، افزود: در کشاورزی بر روی بحث مشکل آب، نوع کشت، آب دریا و ژرف کار می‌شود و در حوزه معادن در سفر به کرمان رئیس‌جمهور تأکید کردند ۲۰۰ معدن معطل خلعید شده یا با همان پیمانکاران قبل شروع به کار کنند.

حسینی افزود: زمینه کار زیاد است و هرچند اختلاف‌نظر و سلیقه وجود دارد ولی همه باید منافع ملی و مردم را مقدم بداریم که حتماً شرایط کشور بهتر خواهد شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها