در گفتگو با فردا مطرح شد؛

حقیقت‌پور: نمرات منفی این دولت به پای کابینه نوشته می‌شود

کد خبر: 1168524

فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی برخی وزرا نمی توانند حوزه مسئولیت شان را سامان دهند، کار باید به کسانی سپرده شود که می توانند.

حقیقت‌پور: نمرات منفی این دولت به پای کابینه نوشته می‌شود

گروه سیاسی فردا: سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک با نمایندگان مجلس به آنها گفته «نمایندگان مجلس از دولت حمایت کنند. همه بر یک کشتی سوار هستیم؛ ناکامی ما به پای نظام نوشته می‌شود.» اما بسیاری از تحلیلگران سیاسی برخلاف گفته رئیس جمهور معتقدند «ناکارآمدی هر قوه‌ای به پای مسئول آن قوه نوشته می شود، نه نظام».

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عواقب ناکامی دولت سیزدهم گفت: نمرات منفی که این دولت بیاورد به پای کابینه آقای رئیسی نوشته می‌شود ولی نظام هم ضرر می خورد چون تحقق اهداف و برنامه هایش عقب می افتد. امیدواریم این دولت عملکرد مثبتی داشته باشد و در نهایت کارنامه قبولی از خود به جای بگذارد.

وی افزود: آقای رئیسی قطعا باید در ترکیب کابینه خود تجدیدنظر کند چون افراد قوی تری در نظام هستند که می توانند در وضعیت کنونی برای حل مشکلات کشور و مردم به کار گرفته شوند. امروز مهمترین وزارتخانه در حوزه اشتغال، بنگاه های اقتصادی و تولیدی و رسیدگی به محرومین با سرپرست اداره می شود. چنین وضعیتی پاسخگوی اوضاع و احوال امروز جامعه نیست. قطعا باید عناصر قوی تری در کابینه حضور پیدا کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در مجلس گذشته، به عده ای از نمایندگان وکیل الدوله می گفتند؛ اگر وکیل الدوله بودن بد است فرقی نمی کند در چه دوره ای از مجلس باشد. درست است که دولت ها را از خود می دانیم و به آنها احترام می گذاریم ولی استقلال قوا باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه مجلس باید مستقل عمل کند، افزود: اگر دوستی در دولت اشتباهی کرد، نماینده مجلس نباید آن را لاپوشانی کند بلکه باید آن را در صحن علنی مجلس مطرح کند و از مسئول مربوطه پاسخ بخواهد. البته وقتی بیش از 200 نماینده مجلس نامه حمایتی برای کاندیداتوری آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری امضا می کنند، الان هم انتظار نمی رود که آنها از دولت انتقاد کنند.

این نماینده ادوار مجلس با تأکید بر لزوم حمایت از دولت اظهار کرد: البته شخص آقای رئیسی باید افراد قوی تری را برای مدیریت امور اجرایی انتخاب کند. امروز خیلی افراد قوی و لایق داریم که در حاشیه نشستند، حتی برخی افراد در کابینه همچون آقای محسن رضایی بیکار هستند. خوب این افراد را به متن امور بیاوریم و از آنها برای حل مسائل کمک بگیریم.

وی افزود: وقتی برخی وزرا نمی توانند حوزه مسئولیت شان را سامان دهند، کار باید به کسانی سپرده شود که می توانند. نمونه بارزش این است که وزارت جهادکشاورزی امروز نتوانسته قیمت رب گوجه فرنگی را تعیین کند. لذا آقای رئیسی فارغ از همه ملاطفت ها و رفاقت هایی که با کابینه دارد باید در ترکیب کابینه خود تجدیدنظر کند و افراد قوی را بیاورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها