انتقاد نماینده مجلس از کمیسیون ماده ۱۰۰ /محل دلالی شده است

کد خبر: 1168678

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت که دو کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ تبدیل به محل برای دلالی شده است.

انتقاد نماینده مجلس از کمیسیون ماده ۱۰۰  /محل دلالی شده است

سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه متروپل در اخطاری گفت: بارها در خصوص ساختمان هایی همچون متروپل به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردم البته که پیشگیری بهتر از درمان است و حوادث ساختمان های پلاسکو و متروپل نیز فراموش شدنی نیست.  

وی‌ با بیان اینکه در کشور به ویژه در عملکرد معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم، گفت که این وضعیت باعث بروز حوادث مشابهی می شود و باید کمیسیون های عمران و اصل ۹۰ آن را پیگیری کنند تا بعد از این دچار مشکل نشویم.

این نماینده مجلس گفت: یک سری مشاوران طرح های تفصیلی داریم که اغلب غیربومی و ناآشنا به مناطق و بی توجه به حقوق مکتسبه مردم هستند، دستگاه ها نیز در این رابطه پاسخگو نیستند. ما مصوبه خرید نداریم و زمین ها آموزشی، ورزشی و درمانی هستند که این موضوع مردم را سرگردان کرده است.

دلخوش همچنین بیان کرد: کمیسیون ماده ۵ سلیقه ای عمل می کند همچنین معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در استان ها تخلف می کند و مستنداتی هم وجود دارد اما کسی به آن ها رسیدگی نمی کند. اگر مانع این روند نشویم در آینده حوادث مشابه متروپل را شاهد خواهیم بود. از طرف دیگر باید نحوه عملکرد ماده ۱۰۰ بررسی شود چون کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۰ به محلی برای دلالی تبدیل شده و مردم  آسیب می بینند.

دلخوش ادامه داد: وضعیت به گونه ای است که در یک خیابان مجوز ساختمان ۵ طبقه داده می شود اما در همان خیابان برای ساختمان ۲ طبقه مجوز نمی دهند. ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم و سازندگان ساختمان ها را تنها می سازند و می فروشند و نظارتی به این بخش نیست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها