بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار

کد خبر: 1168840

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار در این کمیسیون خبر داد.

بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (سه ‍‌‌شنبه 25 مردادماه) این کمیسیون، گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی چهار دستورکار و موضوع مورد بحث و بررسی  قرار گرفت که اولین دستورکار در خصوص لایحه پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو بود. ایران و کشورهای حوزه اوراسیا مصوب کرده اند که برخی تعرفه‌های ترجیحی بین یکدیگر داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمان موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت های عضو به پایان رسیده که در نشست کمیسیون اقتصادی لایحه پروتکل تمدید آن تصویب و به صحن مجلس ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه گزارش هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر در نشست امروز تصویب شد و برای ارائه رای و نظر نهایی اعضای کمیسیون تا سه شنبه هفته‌ آینده مهلت وجود دارد، افزود: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران دستور کار سوم نشست اعضای کمیسیون اقتصادی بود که در آن برخی از چالش‌ها شامل نارسایی ساختار حکمرانی بازار، وجود تعارض منافع در ابعاد مختلف، ضعف در شفافیت بازار، زمانبر بودن فرآیندهای تامین مالی و وجود موانع در توسعه رقابت مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محورهایی نیز در طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که شامل اصلاح حکمرانی در ابعاد کلان در بازار سرمایه، ارتقاع حکمرانی شرعی در بازار سرمایه، ارتقاع نظارت، شفافیت و کاهش تعارض در بازار، تنظیم‌گری تبلیغات و تاکید بر سواد مالی می‌شود به این معنا که افراد وارد شده در بازار سرمایه باید حداقل های لازم برای فعالیت خود را داشته باشند.

طغیانی تصریح کرد: پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در مرکز پژوهش‌ها تدوین شده که نظرات سازمان بورس، اتاق بازرگانی و مرکز تحقیقات اسلامی قم نیز در خصوص آن مطرح و مقرر شد تا این طرح به شکل کاملی تدوین و نکات اصلاحی نیز در آن اعمال و به صحن ارجاع داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: آخرین دستورکار نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از صادرات تولیدات شرکت سیمان کردستان بود که کلیات آن مطرح شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها