کاظمی قمی: آمریکا به دنبال آشوب در افغانستان است

کد خبر: 1168961

نماینده ایران در امور افغانستان گفت آمریکا در این کشور شکست خورد اما همچنان در حال پیگیری اهدافش است.

 کاظمی قمی: آمریکا به دنبال آشوب در افغانستان است

«حسن کاظمی‌قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در سالگرد خروج نظامیان خارجی از این کشور گفت: «یکسال از فرار طراحی‌شده نظامیان آمریکایی از افغانستان و حکمرانی طالبان گذشت. به این معنی که آمریکا شکست خورد و این پایان رفتار و سیاست آمریکا در افغانستان نیست».

کاظمی قمی تصریح کرد:«در واقع آمریکا در حالت دورایستایی در حال پیگیری اهدافش در افغانستان است. نظامیان آمریکا از افغانستان خارج شدند ولی سرویس‌ها و تیم‌های خرابکاری آنها در افغانستان در حال فعالیت هستند. یکی از کارهایی که آمریکایی‌ها در افغاستان دنبال می‌کنند، ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی و ایجاد آشوب‌های داخلی و مصادره کردن جریان مقاومت به‌اسم خودشان هستند. آمریکایی‌ها به اسم مقاومت در حال ایجاد ناامنی و آشوب در افغانستان هستند».

دیپلمات ارشد ایران گفت: «طالبان یکسال است که در حاکمیت است، در این فضا ایران بر پایه نگاه حمایتی از مردم افغانستان، سیاست تعامل با طالبان را دنبال کرد اما این تعامل با چند ملاحظه کلی توأم است».

کاظمی قمی درباره جبهه پنجشیر و رهبر آن نیز گفت: «احمد مسعود به‌عنوان بخشی از جامعه و واقعیتی از جامعه افغانستان دلش برای کشورش می‌تپد. احمد مسعود به‌دنبال حمایت از مردم خود است».

نماینده رئیس‌جمهور درباره مرز ایران و افغانستان و حق‌آبه ایران از هیرمند هم گفت: « طرح امنیت مرزی را ارائه دادیم و در حال پیگیری است. سدکمال‌خان برای انحراف آب احداث شده است. امسال نزدیک به یک میلیارد مکعب آب هدر رفته است. نه تنها منطقه سیستان دچار بی‌آبی بود بلکه به اهالی استان نیمروز هم نرسید یعنی دو ملت متضرر شدند».

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها