بررسی توافق احتمالی از شورای عالی امنیت ملی

کد خبر: 1169197

در صورت انجام توافق احتمالی در نتیجه مذاکرات اخیر در وین شورای عالی امنیت ملی این توافق را بررسی کرده و سپس گزارش به مجلس ارائه خواهد شد.

بررسی توافق احتمالی از شورای عالی امنیت ملی

 روز چهارشنبه(دیروز) نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیرعبداللهیان وزیر خارجه، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، باقری رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با محور موضوع مذاکرات هسته‌ای برگزار شد.

در این نشست دیدگاه‌های نمایندگان منتقل و در عین حال توضیحات لازم  از سوی مقامات حاضر و دست اندرکاران مذاکرات ارائه شد.

مهمترین نکته مورد اشاره از سوی نمایندگان در این نشست توجه به اهمیت قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها بوده است که دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز این قانون را گام مهمی برای پیشبرد برنامه هسته‌ای کشور و تقویت موضع مذاکرات دانسته؛ چراکه قانون اقدام راهبردی نقش موثری در تقویت توان مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران با توجه به پشتوانه فنی که فراهم کرد، داشته است.

علی شمخانی نشست مشترک مجلس با مقامات و مسئولان دخیل در موضوع مذاکرات هسته‌ای گفته است که در صورت توافق، گزارش اقدامات انجام گرفته به مجلس داده می‌شود.

 ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفته است: متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد اما گزارش دولت از رفع تحریم ها باید در مجلس بررسی شود.

در طول مذاکرات رایزنی‌ها و تبادل اطلاعات به شکل برگزاری جلسات، شفاهی یا حتی مکتوب با کمیسیون‌ها و صحن مجلس برقرار بوده است و نشست اخیر هم که برای اولین بار به صورت غیرعلنی در این زمینه برگزار شد از سوی حاضران «جلسه خیلی خوب» توصیف شده است.

شمخانی که بعد از این نشست با خانه ملت گفت‌وگو کرده در این زمینه یادآور شده است: شورای عالی امنیت ملی قرار نیست مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد، شورای عالی امنیت ملی توافق را بررسی و آن را باید به تصویب خود برساند سپس گزارش به مجلس می‌آید.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها