خبرهای برجامی پورابراهیمی/ گشایش‌های اقتصادی در راه است

کد خبر: 1169231

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این برای ما دام است که دوباره تمام تمرکز را بر نگاه بیرونی بگذاریم و دوباره منابع کشور را به فروش نفت گره بزنیم که پاشنه آشیل اقتصاد ایران شده است، گفت: از گشایش های اقتصادی که در هفته های آینده قرار است صورت بگیرد، استقبال می کنیم.

خبرهای برجامی پورابراهیمی/ گشایش‌های اقتصادی در راه است

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۷ مردادماه در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان اظهار کرد: در حوزه های اقتصادی در سال های گذشته شاهد شرایط جنگ اقتصادی کاملا هدفمند از سوی دشمن بوده و هستیم که نشان می دهد باید کاملا هوشمندانه عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما می توانیم در توانمندسازی اقتصاد از درون کار کنیم افزود: دشمن به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی در مقابل خواسته های نامشروعش بوده و هدف دوم آنها نیز نابودی نظام اسلامی بود اما اینکه به اهدافش نائل نشد، توانمندی های ظرفیت های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی بود که این مجال را از دشمن گرفت اما در مجموع به دلیل عدم اتکاء به توانمندی هزینه های قابل توجهی در مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور در سال های گذشته مواجه شدیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: برای اینکه در مقابل دشمن با دست پر حرکت کنیم و در صحنه ها حضور یابیم، طبیعتا باید عقبه جریان اقتصادی کشور را تقویت کنیم و فرمایش مقام معظم رهبری برای خنثی سازی تحریم را عملی نماییم، که در این راستا نیز چیزی جز تقویت جریان های اقتصادی داخلی نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: چند مسئله در دستور کار است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم که فضا را برای ایجاد تحولات ساختاری فراهم کرده، امیدواریم بتوانیم جبران کنیم تا اثر اقدامات را در بهبود معیشت و شرایط اقتصادی کشور ببینیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی، بودجه ریزی در نظام اقتصادی است، گفت: ناترازی بودجه آثار سنگینی در اقتصاد کشور داشته لذا یکی از مهم ترین موضوعات ما امروز ساماندهی وضعیت بودجه ریزی و برطرف کردن این ناترازی است.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه دومین موضوع ناترازی نظام بانکی است، افزود: مطالبه مردم این است تورم در اقتصاد کشور متوقف شود و اگر خاموش نمی شود دور آن کندتر و در نهایت شرایطی ایجاد شود که تورم کنترل شود.

وی بیان کرد: اگر توانمندسازی داخلی را انجام بدهیم به شاخص های تولید و استانداردهای این حوزه می رسیم و آن وقت نظامات اقتصادی اقتصاد اسلامی مانند زکات کارکردهای خود را در بازتوزیع منابع مشخص می کند لذا ابتدا باید در کشور تولیدی داشته باشیم تا ابزار بازتوزیع مثل زکات بتواند کارآمدی خود را نشان بدهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تمام تلاش دشمن دمیدن یاس و ناامیدی در جامعه است و باید همه نیروهای انقلاب تلاش کنیم در فضای جامعه اقداماتی انجام بدهیم که امیدبخشی به نظام در مردم ایجاد شود و اتفاقات مثبتی در راه است و بخشی در حال تحقق است.

وی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در ماه های اخیر اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی در اقتصاد کشور به تدریج در حال کاهش است که مسئله مثتبتی است زیرا یکی از علامت های ایجاد تورم در کشور حجم نقدینگی است.

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم هوشمند بودن مسئولان کشور افزود: جلسات مهمی با تیم مذاکره کننده هسته ای داشتیم و اعلام می کنم اگر در هفته های آینده خبرهایی مربوط به رفع تحریم ها اعلام شد و اینکه تیم ما در شورای عالی امنیت ملی برنامه ریزی کرده و اقداماتی انجام دادند، نباید جمهوری اسلامی و دولت و مجلس سر سوزنی از رویکرد توانمندسازی داخلی کشور فاصله بگیرند.

وی بیان کرد: این برای ما دام است که دوباره تمام تمرکز را بر نگاه بیرونی بگذاریم و دوباره منابع کشور را به فروش نفت گره بزنیم که پاشنه آشیل اقتصاد ایران شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: از گشایش های اقتصادی که در هفته های آینده قرار است صورت بگیرد، استقبال می کنیم و ما به دنبال تحریم نیستیم اما اگر به دوره قبل از تحریم برگردیم و کشور را دوباره وابسته به قبل کنیم این اشتباه خواهد بود و البته مجلس اجازه نمی دهد و دولت این را قبول ندارد و تاکید داریم باید فصل جدیدی در اقتصاد دنبال کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: قانون زکات بعد از چند دهه در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و سال ۹۰ اجرا شد و امروز در کشور مسیر بسیار خوبی فراهم کرده که البته در اجرا انتظار داریم بخش هایی از این قانون با اهتمام بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی اظهار کرد: تامین زیرساخت های این موضوع در کمک به افزایش میزان زکات تاثیر دارد و به نظر می رسد باید از ظرفیت های مردمی بیش از گذشته استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی شجره طبیه ای است که میلیون ها نفر از آن بهره مند هستند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها