فرمانده مرزبانی ایران: ملت ایران نگران امنیت مرزها نباشند

کد خبر: 1169422

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران نباید نگران امنیت مرزها باشند چرا که مرزداران و مرزبانان هوشیار و با صلابت در صحنه هستند.

فرمانده مرزبانی ایران: ملت ایران نگران امنیت مرزها نباشند

سردار احمدعلی گودرزی شامگاه پنجشنبه ۲۷ مردادماه در جریان بازدید از مناطق مرزی استان اردبیل اظهار کرد: یادگاران شهدا و ایثارگران امروز در مرزها مدافع جمهوری اسلامی ایران هستند تا اجازه ندهند کوچکترین تعرض و تعدی به مرزهای کشور انجام شود.

وی وجود هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز کشورمان را با کشورهای مختلف یادآور شد و تصریح کرد: بیش از ۲ هزار کیلومتر از این مرزها دریایی است که در گرما و سرما و به رغم سختی کار مرزداران و مرزبانان شجاع و غیور ما سعی می‌کنند تا امنیت پایدار را در مرزها برقرار کنند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرز ۳۶۹ کیلومتر استان اردبیل را با جمهوری‌ آذربایجان مرز امن همراه با مجهز شدن به سیستم الکترونیکی، پایداری و ثبات اعلام کرد و گفت: پاسگاه‌های مرزی این استان از آب بهداشتی سالم، برق، گاز و سایر امکانات بهره‌مند هستند.

گودرزی افزود: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران امروز سینه سپر کردند تا به دشمنانی که علیه انقلاب اسلامی توطئه می‌کنند، اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران با خون پاک شهدا تضمین‌ شده و امنیت آن همواره برقرار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی مرزبانی استیفای حقوق ملت به ویژه مرزنشینان و تقویت دیپلماسی مرزی است که مرزبانان ما با داشتن استوارنامه‌هایی سعی می‌کنند تا بیشترین مراودات و روابط را با مرزبانان کشور همسایه داشته باشند.

گودرزی اضافه کرد: در کنار تأمین امنیت پایدار در مرزها، با تلاش نیروی انسانی متخصص، متعهد و ایثارگر سعی بر این است تا جلوی اقدامات خصمانه دشمنان گرفته شود.

وی بیان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم تا در اطراف مرزهای ایران دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کنند و این موضوع را به کشورهای همسایه تذکر دادیم تا حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران را مورد صیانت قرار دهند.

سردار گودرزی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سعی ما بر تضمین سلامت و امنیت مرزها است تا ملت ایران بدون نگرانی در شهرها و روستاهای خود زندگی کنند.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی نیز مرزبانان با استقرار در مناطق مرزی به ویژه مرز ایران با کشور عراق سعی دارند تا به مراودات و رفت و آمد زائران به سهولت کمک کرده و از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اجرای طرح مدیریت کیفیت مرزها را در همه مناطق یادآور شد و گفت: استان اردبیل در قالب این طرح توانسته در مناطق مرزی شرایط بهتری را برای مرزداران مهیا کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها