جهانگیری میزبان گعده انتخاباتی؟

کد خبر: 1169634

سایت خبری «انتخاب» از برگزاری جلسه اخیراً اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان پیش از محرم در منزل اسحاق جهانگیری خبر داده است.

جهانگیری میزبان گعده انتخاباتی؟

پیش از این و در ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ روزنامه ایران، خبر از جلسه‌ای داده بود که در منزل حسن روحانی و با حضور سید محمدخاتمی و سیدحسن خمینی برگزار شده بود. این جلسه آن طور که روایت شد در منزل حسن روحانی برگزار شده بود. در آن خبر آمده بود «گفته می‌شود اقدامات مربوط به اعتراضات اجتماعی و مباحث سیاسی انتخابات آتی، موضوع این جلسه بوده است.» موضوعی که البته مورد تأیید یا تکذیب هیچ کدام از حاضران در این جلسه واقع نشد.

با این حال جلسات این جمع به طور منظم درحال برگزاری است و آخرین جلسه آن به میزبانی اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی در منزل وی برگزار شد. در این جلسه ظاهراً به بررسی مسائل روز از جمله احیای برجام، مشکلات فضای مجازی و محدودیت‌های اجتماعی، بحث حجاب و گشت ارشاد پرداخته شده است. اما برخی اخبار هم حاکی از آن است که دستورکار این جلسات که برنامه ریزی منظمی برای تشکیل آن صورت گرفته، بیشتر جنبه انتخاباتی دارد که به نوشته «انتخاب» چهار هدف از آن قابل تصور است:

۱. برگزاری منظم این جلسات نشان می‌دهد که قرار است همین ترکیب در سیاست نقشی را که برای خود در نظر گرفتند ایفا کنند.

۲. تشکیل این جلسه در کنار جلسه ستاد اصلاحات نشان می‌دهد قرار است این جلسه سازوکاری با جدیت بیشتر و با دستور جلساتی جداگانه از آنچه را که در جلسات ستاد اصلاحات دنبال می‌شود، پیگیری کند.

۳. در سال‌های اخیر سیدمحمد خاتمی و ناطق نوری کمتر فعال بودند یا می‌توان گفت تا حد زیادی دلزده از سیاست کمتر به فعالیت می‌پرداختند. فعال‌تر شدن و تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها ذیل این جلسات می‌تواند تحقق پیدا کند.

۴. ترکیب اعضای این جلسه نیز حائز اهمیت است. این جلسات که پیشتر در زمان هاشمی شکل گرفته بود در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، خصوصاً در دور دوم او به این شکل دنبال نشده بود. مضاف بر اینکه عدم حضور افرادی، چون علی لاریجانی هم قابل تأمل است و شاید نشان‌دهنده حد و حدود ائتلاف‌ها باشد. برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که انتخابات مجلس شورای اسلامی در دسترس‌ترین موضوعی است که اصلاح طلبان از هم اکنون آن برای هدف‌گذاری کرده‌اند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها