نصرالله: در محور مقاومت باقی می‌مانیم

کد خبر: 1170132

پیروزی سال ۲۰۰۰ به پروژه «اسرائیل بزرگ» پایان بخشد و اسطوره «ارتش شکست‌ناپذیر» را در هم شکست.

نصرالله: در محور مقاومت باقی می‌مانیم

 دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پیروزی سال ۲۰۰۰ به پروژه «اسرائیل بزرگ» پایان داد و اسطوره «ارتش شکست‌ناپذیر» را در هم شکست.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه‌شب به‌وقت بیروت پس از پایان مراسم جشن بزرگ چهل‌سالگی حزب‌الله که در ضاحیه بیروت برگزار شد، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله در ابتدای سخنرانی خود چهل‌سالگی حزب‌الله را تبریک گفت و امام خمینی(ره) را بزرگترین الهام‌بخش حزب‌الله در عصر معاصر دانست و اعلام کرد که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران الگوی نیروهای حزب‌الله است و حزب‌الله دنباله‌روی سیره و منش ایشان هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال 2000 گفت که پیروزی سال 2000 به پروژه «اسرائیل بزرگ» پایان بخشید و اسطوره «ارتش شکست‌ناپذیر» را در هم شکست.

وی همچنین به پیروزی حزب‌الله در جنگ 33روزه لبنان در برابر رژیم اشغالگر اشاره و اعلام کرد که پیروزی سال 2006 (جنگ 33روزه) نیز یکی از مهمترین دستاوردهای مقاومت در طول تاریخ حزب‌الله بوده است.

نصرالله تصریح کرد: از جمله نتایج جنگ 33روزه، تغییر معادله درگیری با دشمن صهیونیست و کنار گذاشتن پروژه «خاورمیانه بزرگ» بود که توسط کاندولیزا رایس مطرح شد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ 33روزه، ورود مقاومت به خط بازگرداندن حقوق لبنان به نفت و گاز بود.

وی تصریح کرد: هیچ کس تصور نمی‌کند که کارزارهای تبلیغاتی، جنجال‌های تبلیغاتی، توهین و دروغ علیه حزب‌الله بتواند عزم مقاومت را تضعیف کند.

نصرالله اضافه کرد: ما همگام با پیشرفت‌ تسلیحاتی و فن‌آوری به‌سمت توسعه زیرساختارها و امکانات و قابلیت‌ها نظامی پیش می‌رویم.

دبیرکل حزب‌الله افزود: معادله ارتش، مردم و مقاومت چه در بیانیه وزیر آمده باشد چه نباشد، معادله ثابت‌شده است. تلاش برای آزادسازی بقیه سرزمین‌های اشغالی لبنان یک مسئولیت ملی است.

نصرالله گفت: یکی از مسئولیت‌های ما در مرحله آینده ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان است.

وی تأکید کرد: تهدیدات اسرائیل در مورد ترسیم مرزهای دریایی بی‌ارزش است. تصمیم و رویکرد ما روشن است و منتظر روزهای آینده هستیم تا بر اساس آنچه در آینده رخ می‌دهد، عمل کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت که مسئله فلسطین جزء دین و فرهنگ و شرف و آبرو و اعتبار امت اسلام است و در آن جای عقب کشیدن و بی‌طرفی وجود ندارد.

نصرالله خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی ما در قبال فلسطین، تکیه بر انقلاب فلسطینیان و مخالفت آنان با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست است.

وی در ادامه سوریه را اساس محور مقاومت خواند و گفت: سوریه زیربنای محور مقاومت، جبهه استقامت و تسلیم نشدن در برابر شرط و شروط اسرائیل است.

سید مقاومت لبنان تأکید کرد: روز به روز بیشتر و بیشتر به درستی و تصمیم خود برای رفتن به سوریه متقاعد می‌شویم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: اگر سوریه بار دیگر با موج دیگری از درگیری و مقابله با تروریسم مواجه شود، از رفتن به سوریه و حضور در میدان‌های نبرد تردید نخواهیم کرد.

سید نصرالله تصریح کرد: ما در محور مقاومت باقی می‌مانیم و روی این محور به‌عنوان یک محور قدرت برای مقابله با پروژه‌های هژمونی و دفاع از مقدسات حساب باز می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما هیچ مشکلی برای توسعه روابط لبنان به‌ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس نداشته و نداریم، اما برخی می‌خواهند لبنان را به یک دست‌نشانده تبدیل کنند و این چیزی است که ما نمی‌پذیریم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما به‌سمت جنگ داخلی یا درگیری‌های فرقه‌ای کشیده نشده‌ایم و کشیده نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مقاومت و ارتش لبنان‌اند، تأکید کرد که ایالات متحده درصدد کشاندن حزب‌الله به درگیری با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است و این یک پروژه دائمی و اعلام‌شده آمریکاست.

دبیرکل حزب‌الله عنوان کرد: برنامه اصلی ما در مرحله بعدی همکاری با گروه‌های مختلف سیاسی لبنان برای ساختن کشوری قوی و عادل است.

وی با بیان اینکه "میزان مداخله سفارت آمریکا در دوره اخیر، بیش از هر زمان دیگری است"، افزود: ما به‌دنبال یک کشور مستقل واقعی هستیم که تابع سفارت آمریکا یا هر سفارت دیگر یا قدرت خارجی نباشد.

نصرالله در پایان گفت: باید به‌نمایندگی از شما از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی کنیم که همان روز اول حتی در حیات امام خمینی(ره) از ما حمایت کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره اهتمام ویژه‌ای به حزب‌الله داشتند و باید از ایشان تشکر کنیم که در طول این 40 سال، 10 سال در طول حیات امام و 30 سال در مدت رهبری انقلاب اسلامی لحظه‌ای از ما غافل نشد.

وی همچنین  گفت: باید از دوستان عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی بکنیم که از ابتدا آمدند و با ما بودند و در پادگان‌های آموزشی تجربه‌های خودشان را به ما منتقل کردند و روحیه جنگیدن و شهادت را به ما آموختند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها