«فردا» گزارش می‌دهد

آمریکا کی جواب می‌دهد؟

کد خبر: 1170141

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته که به محض تکمیل رایزنی‌های داخلی این کشور، پاسخ خود متن مورد نظر ایران را می‌دهد.

آمریکا کی جواب می‌دهد؟

گروه سیاست سایت فردا - از آنجایی که امریکایی‌ها قبل از ایران موافقت خود با متن مورد نظر اروپایی‌ها را داده بودند و با توجه به اینکه پیشنهادات و تعدیلات ایران روی این به اعتراف خود اروپایی‌ها منطقی و معقول و به قول طرف روسی مذاکره، سازنده بود؛ انتظار می‌رفت که بعد از دریافت جواب ایران نیز خیلی زود تکلیف را معلوم کنند.

تاخیر یک هفته‌ای آنها اما پالس منفی بود و اظهارات اخیر بورل مبنی بر ابراز امیدواری به اینکه پاسخ طرف آمریکایی امکان ادامه مذاکرات را بدهد، نشان داد که این قصه سر دراز دارد و احتمالا همانطور که اکسیوس هم نوشته بود، احیای برجام قریب الوقوع نیست. در این بین اظهارات گروسی و تاکید بر خواسته‌ها و حرف‌های قبلی آژانس که یکی از موارد اختلافی و مهم فعلی است هم بر بدبینی‌ها افزود.

با این وجود،  «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران، اعلام کرد که  محضی که رایزنی‌های داخلی ما تکمیل شود، به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا، پاسخ خواهیم داد.

او که در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه صحبت می‌کرد، افزود: «ما در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش خوایم کرد تا پاسخ مناسبی به پاسخ ایران بدهیم. این فرآیندی است که می‌خواهیم اطمینان یابیم که با دقت و توجه به جزئیاتی که برای موضوعی به مهمی این ضروری بوده، انجام داده‌ایم».

پرایس اضافه کرد: «من می‌توانم تضمین دهم که حتی یک روز بیش از زمان لازم برای ارائه پاسخ به اتحادیه اروپا، وقت را از دست ندهیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها