مک کول: کنگره باید هرگونه توافقی با ایران را بررسی کند

کد خبر: 1170413

مایکل مک کول عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب درخصوص توافق هسته‌ای با ایران گفت: کنگره باید هرگونه توافقی با ایران را بررسی کند.

مک کول: کنگره باید هرگونه توافقی با ایران را بررسی کند

 مایکل مک کول عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب درخصوص توافق هسته‌ای با ایران گفت: کنگره باید هرگونه توافقی با ایران را بررسی کند.

 وی که ریاست نمایندگان جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، افزود:با نزدیک شدن به پایان مذاکرات هسته‌ای ایران، با توجه به اینکه درخصوص مسائل مطرح شده در این توافق، ارتباطی با کنگره وجود ندارد، نگران هستیم.

سخنان مک کول درحالی بیان می‌شود که  دولت «جو بایدن» در سایه مشکلات داخلی ایالات متحده مترصد فرصتی است که بازگشت به برجام را به‌عنوان یک پیروزی دیپلماتیک برای دمکرات‌ها معرفی کند.

«ند پرایس»  سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا عصر دوشنبه در آخرین اظهارنظر صورت گرفته در جمع خبرنگاران، تعلل کشورش برای پاسخ به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین را اینگونه توجیه کرد: ما با جدیت درحال بررسی نظرات ایران هستیم و می‌توانم تضمین دهم که حتی یک روز بیش از زمان لازم برای ارائه پاسخ، وقت را از دست نخواهیم داد.

در همین راستا یک مقام ارشد آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ادعا کرده که ایران از چند خواسته مهم خود در مذاکرات عقب‌نشینی کرده تا گفت‌وگوها به نقطه پایان نزدیک شود.

《محمد جمشیدی» معاون امور سیاسی دفتر رییس جمهوری در این باره تصریح کرد: خارج کردن سپاه از لیست ترور (نه تحریم) پیشنهاد آمریکا به دولت قبل بود تا ایران را وادار به پذیرش مذاکرات منطقه ای و موشکی کند.

وی افزود: آمریکا می‌گفت بدون مذاکره منطقه ای و موشکی، بازگشت به توافق ۲۰۱۵ نیز غیرممکن است. تیم آقای رئیسی این خواسته را رد کرد.

شاید ایالات متحده گمان نمی‌کرد که ایران با چند اصلاحیه به استقبال پیش‌نویس توافق نهایی برود و توپ را در زمین واشنگتن رها کند. بدیهی است که تداوم وضع کنونی ایالات متحده را به انزوا کشانده و ضعف دولت بایدن را در مواجهه با مخالفان توافق وین در داخل این کشور برجسته کرده است

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها