تاکید امیرعبداللهیان بر جایگاه ویژه تانزانیا در سیاست خارجی ایران

کد خبر: 1170765

وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی به ویژه تانزانیا را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

تاکید امیرعبداللهیان بر جایگاه ویژه تانزانیا در سیاست خارجی ایران

وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی به ویژه تانزانیا را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست فعالین اقتصادی و تجاری ایران و تانزانیا که در دارالسلام برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فنآوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی و بویژه تانزانیا اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قاره آفریقا یکی از اولویت‌های اصلی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این زمینه تانزانیا یکی از مهم‌ترین کشورها در این قاره است که همیشه جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد و مردم و مقامات دو کشور نگاه مثبتی به یکدیگر دارند.

امیر عبداللهیان ادامه داد: برگزاری این مجمع تجاری گواهی بر علاقه طرفین برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی است و تانزانیا دارای ظرفیت‌های بالا برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های همچون معدن، کشاورزی و دامپروری، شیلات و صنایع و توریسم و کشت فرا سرزمینی و صادرات میوه‌های استوایی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای صنعتی و توسعه یافته در آسیا، پتانسیل‌های زیادی را در زمینه‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی پتروشیمی و محصولات دانش بنیان و ... دارد، گفت: آماده‌ایم به تانزانیا به منظور رسیدن به اهدافش در راستای توسعه و صنعتی شدن کمک کنیم.

وی در مورد دیپلماسی اقتصادی بر اراده جدی دو طرف برای اولویت قرار دادن دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: حضور ما در اینجا به همراه بیش از بیست شرکت خصوصی و شرکت‌های دولتی از بخش‌های مختلف بیانگیر جدیت برای همکاری تجاری با تانزانیا است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ایجاد کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور با هدف پیگیری اهداف و طرح های مورد اولویت دار ما میتواند به عنوان اولین گام و نقطه شروع همکاری های ما باشد.

وزیر امور خارجه گفت: معتقدم که سطح کنونی روابط تجاری میتواند چندین برابر شود و به همین خاطر هیات تجاری حضور دارند تا بتوانند با همکاران بحث و تبادل نظر کنند./خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها