ایران بهانه سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا

کد خبر: 1170860

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی از دیدار و گفت‌وگو با فرمانده سنتکام درباره نقش ایران در منطقه خبر داد و گفت که قرار است موضوع برنامه هسته‌ای ایران از موضوعات مورد بحث در دیدارش با مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن باشد.

ایران بهانه سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا

به نقل از روزنامه صهیونیستی  اورشلیم پست، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به آمریکا با مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام در تمپای ایالت فلوریدا دیدار کرد.

گانتس در این باره با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، در صفحه توییترش نوشت: ما گفت‌وگوهای قابل توجهی درباره تقویت همکاری امنیتی میان اسراییل، آمریکا و کشورهای منطقه در مواجهه با تجاوزات ایران داشتیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچین نوشت: قرار است از این جا به واشنگتن بروم تا با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کنم. با او درباره راه‌های پیشگیری از دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی گفت‌وگو خواهم کرد.

گانتس امروز جمعه با سالیوان دیدار می‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا با ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم اسراییل نیز دیدار کرده بود. بر اساس گزارش‌های متعدد، موضوع احیای توافق هسته‌ای قرار بود از محورهای رایزنی آن‌ها باشد.

به گزار ایسنا، سفر گانس به واشنگتن در حالی انجام شده است که در برخی گزارش‌ها با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در روند احیای توافق هسته‌ای به نگرانی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در مدت درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و "امتیاز دادن به ایران" اشاره شده است.

در همین راستا، وبگاه خبری –تحلیلی اکسیوس اخیرا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشته بود: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا تلاش کرده به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که نسبت به این موضوع اطمینان ندارند.

بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید در روزهای گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که علی‌رغم وجود برخی گزارشات در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به ایران نداده است.

اکسیوس افزود: اما اسرائیل از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده است. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روزهای گذشته سخت‌تر شده است، بیشتر بحث‌ها پشت درهای بسته انجام شده و هدف این بوده است که مطمئن شوند، کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها