دویچه وله: آلمان در انتظار شرایط اقتصادی بد‌تر است

کد خبر: 1171126

در حالی که کارشناسان درباره رکود اقتصادی در آلمان هشدار می‌دهند، دویچه وله اذعان کرد اوضاع اقتصادی در این کشور، بدتر از این هم خواهد شد.

دویچه وله: آلمان در انتظار شرایط اقتصادی بد‌تر است

در حالی که کارشناسان درباره رکود اقتصادی در آلمان هشدار می‌دهند، دویچه وله اذعان کرد اوضاع اقتصادی در این کشور، بدتر از این هم خواهد شد.

دویچه وله فارسی گزارش داد: موسسه پژوهش اقتصادی «ایفو» از بدتر شدن اوضاع اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم سال خبر داده است. افزایش شدید قیمت برق و گاز بر دوش شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آلمانی سنگینی می‌کند. اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال جاری رشد بسیار کمی داشته است. وضعیت شرکت‌ها بهبود نیافته و فضای کسب و کار نیز  تاحدودی بدتر از سال ۲۰۲۰ شده است.

اوضاغ اقتصادی آلمان در ماه اوت سال جاری  به بدترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است. البته کارشناسان احتمال داده بودند که اوضاع بدتر از این خواهد بود. آنها انتظار دارند که تولید اقتصادی در سه ماهه سوم سال بیش از پیش کاهش یابد.

شرکت‌های آلمانی  در مورد انتظارات خود برای تجارت در ماه‌های آینده بدبین هستند. گزارش‌های مربوط به اوضاع اقتصادی و فضای کسب و کار بر اساس داده‌های ۹ هزار شرکت توسط موسسه پژوهش اقتصادی ایفو در مونیخ تهیه می‌شود.

کلمنس فوست، رئیس ‌موسسه پژوهش اقتصادی ایفو با جمع‌بندی داده‌ها از «عدم اطمینان در میان شرکت‌ها» سخن گفته است. او پیش‌بینی می‌کند که تولید اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم نیز کاهش خواهد یافت.

یورگ کرمر، اقتصاددان ارشد از  «کومرتس‌بانک» هم در این راستا به کمبود مواد اولیه در آلمان اشاره کرده است.  توماس گیتسل، کارشناس ارشد بانک فاو. پ (VP Bank) نیز پیش‌بینی امیدوارکننده‌ای ندارد و می‌گوید، اقتصاد آلمان به طور جدی در آستانه رکود است. او به افزایش شدید قیمت برق و گاز اشاره کرده که بر دوش مصرف‌کنندگان و کارآفرینان سنگینی می‌کند.

وزیر اقتصاد آلمان وعده داد برای کاهش فشار افزایش بهای انرژی، کمک به شهروندان با درآمد کم و متوسط سال آینده ادامه یابد. او در عین حال خواستار صرفه‌جویی بیشتر شده و با تمدید دوره کار نیروگاه‌های هسته‌ای مخالفت کرده است.

بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، آلمان را که وابستگی بیشتری به واردات نفت و گاز روسی دارد، با مشکلات جدی‌تری رو‌به‌رو کرده است.

روبرت‌ هابک وزیر اقتصاد آلمان، شرکت‌ها را فراخواند تا در تدابیر صرفه‌جویی در مصرف انرژی مشارکت کنند. او با اشاره به تلاش‌های مسئولان محلی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از جمله در استخرهای عمومی و دستگاه‌های تهویه افزود باید فکر کرد که آیا تدبیرهایی نظیر خاموش کردن وسایل گرمایشی در تعطیلاتی مانند عید پاک و کریسمس، در صورتی که ممکن باشد و بر تولید اثر منفی نگذارد، کارساز و موثر هستند یا خیر./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها