ابراز امیدواری دوحه به توافق ایران و آمریکا

کد خبر: 1171128

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که معاون وزیر خارجه این کشور به تهران سفر کرده و با علی باقری دیدار و رایزنی کرد.

 ابراز امیدواری دوحه به توافق ایران و آمریکا

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالعزیز بن صالح الخلیفی، معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای امروز با علی باقری، معاون وزیر خارجه کشورمان در تهران دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار درخصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات مذاکرات بازگشت به برجام و دیگر مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.

معاون وزیر خارجه قطر بر اهمیت پیشروی در روند احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت که این امر در راستای ایجاد امنیت وثبات در منطقه است.

این مقام قطری تاکید کرد که‌ دوحه امیدوار به توافق قریب الوقوع بین آمریکا و ایران است.

بر اساس این گزارش، شبکه الجزیره نیز بعد از اعلام این خبر تاکید کرد که معاون وزیر خارجه قطر با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین تلفنی رایزنی کرد.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت‌وگو کرد.

در گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی علاوه بر گفتگو درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها، برخی از موضوعات دوجانبه و منطقه ای مورد اهتمام دو طرف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.

وی اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پاسخ  آمریکا به مواضع ایران در رابطه با متن پیشنهادی اروپا بر سر احیای برجام را "بسیار معقول" خواند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها