نماینده مجلس: ما نمی‌توانیم بخش صنعت را از بازرگانی جدا کنیم

کد خبر: 1171147

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم در وزارت صمت شکاف ایجاد کنیم و بخش صنعت را از بازرگانی جدا کنیم.

نماینده مجلس: ما نمی‌توانیم بخش صنعت را از بازرگانی جدا کنیم

عبدالناصر درخشان درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده موافق تفکیک وزارت صمت نیستم. ما چندین بار وزارت صمت را تفکیک و ادغام کردیم و دوباره ساختار آن‌ها را تغییر دادیم. ما می‌توانیم از تجربه کشورهای دیگر هم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید علت تفکیک وزارت صمت مشخص شود. ما نمی‌توانیم بگوییم که بخش صنعت از بازرگانی جداست و زمانی که ما درباره کسب و کار تجاری صحبت می‌کنیم، فرآیند آن از قبل از تولید آغاز می‌شود و تا رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده ادامه دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در اینجا یک شکاف ایجاد کنیم و بخش صنعت را از بازرگانی جدا کنیم. این کار شدنی نیست.

درخشان اظهار کرد: در اکثر کشورهای در حال توسعه و همچنین در کشورهایی که سابقه طولانی در بخش صنعت دارند، وزارت صنعت و بازرگانی آنان در یک وزارتخانه قرار دارد. باید نظارت صنعت و بازرگانی را یک وزارتخانه انجام دهد، نه دو بخش و اگر وزارت صمت تفکیک شود، موازی کاری و مداخلات کاری را شاهد خواهیم بود.

وی متذکر شد: برخی از نمایندگان می‌گویند که در شرایط خاص امروز و برای تنظیم بازار باید وزارت صمت تفکیک و وزارت بازرگانی تشکیل شود که باید گفت ما نمی‌توانیم یک وزارتخانه بزرگ را به خاطر شرایط ویژه و حساس فعلی ایجاد کنیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به جای تفکیک وزارت صمت، ما می‌توانیم یک نهاد و یا سازمان در وزارت صمت ایجاد کنیم تا برای موضوعات و نگرانی‌هایی که پیرامون مسائل بازار داریم، چاره‌جویی شود.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها