واکنش مرندی به توییت پمپئو

کد خبر: 1171427

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در وین در صفحه توییترش به پیام مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ و از روسای پیشین سازمان سیا که در بر دارنده بخشی از مزامیر داود بود، واکنش نشان داد.

واکنش مرندی به توییت پمپئو

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در واکنش به یک پیام توییتری مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و از روسای پیشین سازمان سیا که در بر دارنده بخشی از مزامیر داود است، نقل قولی از پمپئو را درباره دوران خدمتش در سازمان سیا در صفحه توییترش منتشر کرده و نوشت: « ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم».

این واکنش از سوی مرندی در پی این مطرح شده است که پمپئو دو سال پیش در یکی از سخنرانی‌هایش به اقدامات غیراخلاقی در سازمان سیا اذعان کرد.

وزیر خارجه پیشین دولت آمریکا در دانشگاه «ای‌ اند ام» ایالت تگزاس، در بخشی از صحبت‌هایش در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان، فعالیت دیپلماتیک را امری دشوار توصیف کرد و گفت: دشواری کار فقط به وزارت امور خارجه مربوط نیست و هر کاری از جمله ریاست بر سازمان سیا دشواری‌های خود را دارد.

او افزود: «شعار [دانشگاه نظامی] "وست پوینت" (دانشگاه محل تحصیل پامپئو) چه بود؟ دروغ نگو، فریبکاری نکن، دزدی نکن و کسانی را که این کارها را می‌کنند، تحمل نکن. وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم. این به شما شکوه تجربه (آزمون و خطای) آمریکایی را یادآوری می‌کند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها