آمادگی ارتش برای خدمت رسانی به زوار اربعین

کد خبر: 1172062

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش در بازدید از مرز میرجاوه گفت: مرز میرجاوه یکی از مرزهایی است که محل عبور زوار حسینی از کشور پاکستان است و ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با تمام توان در کنار دیگر دستگاههای پای کار است.

آمادگی ارتش برای خدمت رسانی به زوار اربعین

امیر غلامعلیان افزود: خوشبخانه در مرز میرجاوه زیرساخت های خوبی فراهم شده است.

وی افزود: احداث یک بیمارستان صحرایی در زائر سرای امام رضا (ع) و یک موکب با تمام امکانات در این مرز برای رفاه حال زوار پاکستانی از ویژه برنامه های ما در ایام اربعین است.

ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه در آستانه اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان وبلوچستان نیز از ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه در آستانه ورود زوار پاکستانی جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا- افزود: در آستانه اربعین حسینی و پیش بینی خیل عظیم ورود زوار کشور دوست و همسایه پاکستان، این اداره کل  ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی میرجاوه به عنوان‌ دروازه ورودی شرقی استان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: به منظور فراهم آوردن سفر ایمن برای زائرین و ایمن سازی این محور اقداماتی نظیر تعریض یک‌ کیلومتر جاده ورودی به پایانه، خط کشی ۷۰ کیلومتر محور منتهی به پایانه و نصب ۲۰۰۰ عدد علائم انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین نصب تابلوهای اطلاعاتی در خروجی پایانه، ۱۴ عدد چراغ چشمک زن‌ محورهای منتهی به مرز، تنقیه ۱۵۰ دستگاه پل محورهای منتهی به میرجاوه، استقرار دو دستگاه تانکر آبرسان در مرز میرجاوه و لکه گیری مستمر محورهای منتهی به مرز از دیگر اقدامات این اداره کل جهت ایمن سازی این محور مهم و پر تردد استان بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: همکاران ما در مجموعه بهداشت و درمان به طور مستمر در دروازه ورودی کشور در مرز میرجاوه مستقر هستند.

غزنوی افزود: علاوه بر بررسی سابقه واکسیناسیون کرونا، بررسی تست منفی کرونا و بررسی از لحاظ علائم سندرمیک بیماری های شایع منطقه، واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال  در نخستین مرحله ورود همه افراد به داخل کشور انجام می شود.

وی گفت: با دل و جان در خدمت زوار اربعین حسینی هستیم و در عین حالی که فرهنگ اصیل و غنی میهمان نوازی در استانمان را به نمایش خواهیم گذاشت، با حفظ کرامت و منزلت میهمانان و میزبانان، از سلامت هر 2 گروه صیانت خواهیم کرد.

با توجه به جنبه های فرا ملی بهداشت و درمان، برای تقویت همکاری های بهداشتی با مجموعه بهداشت و درمان کشور پاکستان آماده ایم و از مسئولین سیاسی و انتظامی استان نیز می خواهم تا در زمان برقراری مراودات مرزی از حضور و نظرات متخصصان و مدیران حوزه بهداشت استفاده کنند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها