احدیان: مشکلات زمین مانده زیادی در کشور وجود دارد

کد خبر: 1172221

دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم توجه به مسئله محرومان و مناطق محروم است و اصل این توجه اتفاق بزرگی است.

احدیان: مشکلات زمین مانده زیادی در کشور وجود دارد

دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم توجه به مسئله محرومان و مناطق محروم است و اصل این توجه اتفاق بزرگی است.

محمد سعید احدیان عصر پنج شنبه در نشست بصیرتی «جهاد تبین و راه روشن آینده» در تالار بهزاد گناوه با اشاره به مشکلات بیان شده توسط نمایندگان اقشار مختلف این شهرستان در این نشست اظهار داشت: مشکلات مطالب و نقدهایی که توسط نمایندگان اقشار مختلف در این نشست بیان شد دسته بندی و پیگیری می‌شود.

دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات زمین مانده زیادی در کشور وجود دارد که نه تنها در چهل سال انقلاب بلکه مربوط به سال‌ها قبل و قدیمی بوده و حل کردن همه این موضوعات زیاد در زمان و مقطعی کوتاه امکان پذیر نیست.

وی گفت: آن چیزی که باید ما مسئولان و هم مطالبه گران به آن توجه کنند این است که باید بر اساس اولویت‌ها و متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه به موضوعات ورود کنیم و متناسب با ظرفیت‌ها برای حل آنها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس تجربه‌ای که در طی سفرهایی به نقاط مختلف کشور داشته‌ایم هر چه از پایتخت یا حتی مرکز استان‌ها دورتر می‌شویم موضوعات جدی تر و متفاوت‌تر و مشکلات ریشه‌ای تر و عمیق‌تر می‌شود.

وی افزود: این مشکلات ریشه‌ای و عمیق است و حل آنها نیازمند یک اراده قوی و پیگیری جدی هم از سوی مسئول و سیاست گذار و هم مجریان و مسئولان دولت و هم در خود منطقه دارد.

دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اراده مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم طی یک سال فعالیت، توجه به مسئله محرومان و مناطق محروم است و اصل این توجه اتفاق بزرگی است که در گذشته نبوده است.

وی گفت: خود این موضوع شروع یک اتفاق است و به مفهوم تمام شدن موضوع نیست ولی گام اول در این راستا است.

وی تصریح کرد: وقتی به مناطق محروم توجه می‌شود به معنای آن است که در بودجه سنواتی در طی دو سال اخیر، رقم‌های بزرگ جدی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است که در گذشته نبوده است.

وی افزود: به عنوان نمونه یک رقم از تبصره ۱۶ در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم بود که نقد نشد و با پیگیری‌های آقای قالیباف در صحن علنی مجلس و همراهی وزیر اقتصاد در مدت دو هفته توزیع و هزینه شده است.

احدیان با بیان اینکه سفرهای رئیس جمهور به همه استان‌ها و مناطق محروم طی یکسال نشان دهنده توجه به مناطق محروم است اضافه کرد: اینکه نمایندگان رؤسای قوا و خود آنها و مسئولان به میان مردم می ‌آیند تا مشکلات را بشنوند و ببینند گام اول در توجه به مناطق محروم و حل مشکلات است.

وی با بیان اینکه مطالبات باید هدفمند و از ظرفیت‌های موجود استفاده شود گفت: در بودجه امسال، ظرفیت‌های خیلی زیادی قرار داده شده است که خیلی وقت‌ها مسئولان محلی و استانی کم‌تر به آن توجه می‌کنند در حالی که اگر به آنها توجه شود و با کمک نماینده منطقه به طور جد پیگیری شوند از همین ظرفیت‌ها، اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد.

وی گفت: برای مثال چند هزار میلیارد برای موضوعاتی مانند دانش بنیان‌ها بودجه در نظر گرفته شده است که متعلق به همه کشور است و چرا بچه‌های باهوش شهر و استان شما کمتر استفاده کنند و تهران و شهرهای بزرگ بیشتر استفاده کنند.

احدیان بیان کرد: وظیفه ما از حضور در میان شما این است که موضوعات دریافتی و اظهار نظرها بدون واسطه شنیده شود که این موارد را دسته بندی و پیگیری و به رئیس مجلس منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اظهار نظرهای یکی از نمایندگان اقشار پیرامون وعده‌های انتخاباتی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وعده‌های انتخاباتی آقای قالیباف در انتخابات مجلس در سامانه ایشان وجود دارد و تک تک وعده‌هایی که داده بودند آنها را یکی یکی پیگیری می‌کنیم و آنها را می‌توانید مطالبه کنید.

در ابتدای نشست نمایندگان اقشار مختلف مردم این منطقه در بخش‌های فرهنگیان، بازنشستگان، ملوانان، بازاریان، بانوان، دانشجویان و جوانان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها