حاج علی اکبری:اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است / اروپایی ها فرصت همکاری با ایران را از دست ندهند

کد خبر: 1172282

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اربعین بزرگترین اجتماع بشریت است که هیچ نظیری در جهان ندارد.

حاج علی اکبری:اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است / اروپایی ها فرصت همکاری با ایران را از دست ندهند

 حجت الاسلام علی اکبری:‌ اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ اخبار سیاسی اخبار سیاست ایران

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است و موجب می‌شود ظرفیت‌های پیروان اهل بیت در اقصی نقاط عالم به هم پیوند بخورد.

حجت الاسلام  محمد جواد علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: از نشانه‌های ایمان تعظیم شعائر الهی است و از برترین شعائر الهی، شعائر حسینی است.

وی افزود: با سرمایه گذاری سیدالشهدا در عاشورا خطر بزرگی که اسلام عزیز را تهدید می‌کرد و می‌رفت تا فاتحه اسلام خوانده شود؛ را از بیان برد و  توانست تا جلوی این انحطاط بزرگ را بگیرد و از آن روز این سرمایه بزرگ در اختیار اولیای الهی قرار گرفت تا آرمان انبیا را در اختیار بگیرند و برای آن اهتمام داشته باشند تا اینکه نوبت به حضرت ولی عصر رسید و مقدر شد تا این سرمایه بزرگ را ایشان به تمامی استخراج کنند، بگونه‌ای که با برافراشتن پرچم یا لثارات الحسین محیط عمومی زمین را در اختیار حاکمیت توحید قرار دهند.

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه اربعین در واقع حاصل این طراحی الهی است،‌عنوان کرد: امروز هم به دنبال حرکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) که در اربعین به زیارت رفتند، امرورز شاهد میعاد جهانی شیعه با نام اربعین هستیم و معلوم شد این پدیده درست در زمانیکه ما به چنین حرکت جهانی نیاز داریم به فریاد می‌رسد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این نکته که اربعین برخواسته از بطن مردم است، گفت: اکنون آنچه که ما به عنوان اربعین می‌شناسیم در فرهنگ دینی و سیاسی ما  برخواسته از عمق وجود، ایمنان و بطن مردم است و به صورت کاملا مردمی و با نمادهای متحد یک حرکت عظیم و راهپیمایی بزرگ به سوی قبله دلهارا شکل داده است. اربعین دارای یک متن روشن به نام زیارت اربعین و با یک ترکیب جمعیتی فوق العاده است که از نوزاد تازه متولد شده تا پیران در حال رحلت در آن حضور پیدا می کنند.

وی اربعین را بزرگترین اجتماع دینی در جهان عنوان و اظهار داشت: هیچ نظیری برای راهپیمایی اربعین وجود ندارد. اربعین هیئت جهانی حسینی و بزرگترین راهپیمایی جهانی در برابر دستگاه شرک وکفر و یک استغاثه جهانی برای دعوت از منجی بشریت است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان ویژگی‌های اربعین پرداخت و عنوان کرد: اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی و در حقیقت حرکتی به سوی اسلام ناب و اسلام حماسه مقاومت و عقلانیت است. اربعین یک رسانه بین المللی منحصر بفرد برای جهانی سازی حماسه حسینی است و اربعین در زمانه ما به صورت شگفت انگیزی نقش یک رسانه برای شناخت مکتب اباعبدالله را بازی می‌کند. اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است و موجب می شود ظرفیت‌های پیروان اهل بین در اقصی نقاط عالم به هم پیوند بخورد.حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ و یک مانور عظیم بر علیه استکبار و جاهلیت مدرن است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به آغاز موج سفرهای اربعین گفت:‌ از مسئولان محترم و ستاد مرکزی اربعین بخاطر مجاهدت‌هایی که در تسهیل این سفر الهی دارند تشکر می‌کنیم. در آستانه اربعین هم در کشور همسایه ما عراق اتفاقاتی افتاد که باتدبیر بزرگان به خیر گذشت  و امیداوریم تحولات عراق بدون دخالت خارجی‌ها به پیش برود و شاهد یک دولت با ثبات در عراق باشیم البته جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای امنیت،رفاه، رشد و آسایش مردم عراق از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

وی با تقدیر از عملکرد یکساله دولت سیزدهم اظهار داشت: رهبر انقلاب از اقدامات و رویکردهای دولت راضی هستند و توصیه‌های دقیقی را به اعضای دولت داشتند که امیدواریم دولت با عمل به این توصیه‌ها بهتر از گذشته عمل کنند. دولت در یکسال گذشته کارنامه موفقی داشته است که این موضوع در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دولت هم مشخص بود البته ایشان به مشکلات دولت که از دولت‌های قبل برجامانده است نیز اشاره داشتند که انشا الله با تلاش دولتمردان مرتفع می‌شود.

 علی اکبری در بخش دیگری از صحبت‌‌های خومد اقدامات دولت در عرصه دیپلماسی را سازنده دانست و عنوان کرد: با لطف خدا دولت ظرفیت دیپلماسی و همکاری با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده است. دولت محترم در سیاست خارجی موفق شده است یک توازنی را در ارتباط بین المللی  بوجود بیاورد. قبلا توجه‌ دولت بیشتر به سمت به غرب بود اما الان این توازن باشرق و همسایگان نیز برقرار شده است و این یک مسیر روشنی است که با موفقیت‌های بزرگی همراه خواهد بود. امیدواریم این روش عادلانه که بر مبنای راهبردهای نظام است ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ در مذاکرات جهت گیری صحیح اتخاذ شده است و رئیس جمهوری خیلی صریح مواضع ما را اعلام کردند و یک تیم قوی در حال دنبال کردن مذکرات است. اروپایی ها هم فرصت همکاری با ایران را از دست ندهند زیرا پشیمان می‌شوند و باید حقوقی که از ملت ایران تضییع کردند و نقض تعهدات خود را جبران کنند و بدانند یوم الحسابی هم در راه است و با طناب پوسیده آمریکا و رژیم صهیونیستی به چاه مذلت نروند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها